چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
تشکری در حرم رضوی آرام می‌گیرد

با دستور تولیت آستان قدس رضوی پیکر زنده‌یاد سعید تشکری نویسنده، مدرس و منتقد مطرح کشور در حرم مطهر رضوی آرام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی از دستور تولیت آستان برای خاکسپاری پیکر زنده‌یاد سعید تشکری، نویسنده آثار متعدد رضوی، مدرس ادبیات داستانی، داستان‌نویس برجسته خراسانی، خادم‌الرضا(ع) و خادم فرهنگ رضوی در حرم مطهر خبر داد.

عبدالحمید طالبی  گفت: با توجه به خدمات ارزشمند زنده‌یاد سعید تشکری در حوزه فرهنگ رضوی، خلق آثار ماندگار مرتبط با امام رضا(ع) و تربیت نسلی از نویسندگان جوان توسط آن مرحوم، تولیت آستان قدس رضوی دستور دادند پیکر این خادم‌الرضا(ع) در حرم مطهر امام هشتم(ع) خاکسپاری شود.

وی افزود: زنده‌یاد تشکری از جمله خادمان برجسته فرهنگ رضوی بود که ارادت ویژه ایشان به امام رضا(ع) منجر به خلق آثار فرهنگی و ادبی متعددی شد و نام او را در این عرصه ماندگار کرد.

طالبی ادامه داد: با توجه تاثیرگذاری بالای آن خادم فرهنگ رضوی در عرصه ادبیات داستانی دینی و همچنین به دلیل عشق و ارادت ویژه به امام رضا(ع) که در نوشته‌های آن مرحوم تبلور یافته، حجت‌الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی دستور دادند که پیکر زنده‌یاد تشکری در حرم مطهر رضوی خاکسپاری شود.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: امیدواریم همانگونه که این خادم فرهنگ رضوی در زندگی دنیوی مورد عنایت حضرت رضا(ع) قرار گرفت و آثار شاخصی در حوزه ادبیات دینی از خود به جای گذاشت، در زندگی اخروی نیز از برکات معنوی این خدمت بهره‌مند باشد.

اضافه می شود سعید تشکری نویسنده، کارگردان و رمان‌نویس برجسته کشورمان که متولد 1342 بود شب گذشته بر اثر بیماری در بیمارستان رضوی مشهد درگذشت.

قرار است مراسم وداع با استاد تشکری فردا صبح پنجشنبه 21 بهمن ماه در محل حوزه هنری خراسان رضوی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار و سپس مراسم تشییع، اقامه نماز و خاکسپاری در حرم مطهر رضوی برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها