شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
دسترسی آسان به کتاب از مزایای نمایشگاه مجازی است/ استان اردبیل مرکز پخش کتاب ندارد

مدیر انتشارات خط هشت در اردبیل، دسترسی آسان علاقه‌مندان به کتاب را از مزایای نمایشگاه مجازی برشمرد و گفت: از آنجا که در استان اردبیل مرکز پخش کتاب وجود ندارد، این نمایشگاه فرصتی برای بهتر دیده شدن آثار نویسندگان این منطقه است.

علیرضا حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، امکان جست‌وجو و یافتن کتاب‌ها به‌صورت دسته‌بندی و کتاب‌های هر ناشر به‌صورت مجزا، ارسال رایگان برای خریدار، کم‌هزینه بودن و خرید راحت از منزل بدون تحمل رنج سفر و صرف هزینه را از جمله مزایای نمایشگاه مجازی کتاب دانست.
 
وی که یکی از سه ناشر شرکت‌کننده اردبیلی حاضر در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران است، با بیان اینکه نمایشگاه مجازی، کار را برای ناشران آسان‌تر کرده است، افزود: گرچه برخی ناشران به دلایلی چون عدم آشنایی با فضای دیجیتال، در نمایشگاه مجازی شرکت نمی‌کنند، اما در نمایشگاه مجازی، علاوه بر اینکه هزینه‌های نمایشگاه حضوری صفر می‌شود، هزینه باربری، اسکان، کارمزد فروشنده، ایاب و ذهاب و تغذیه تقریباً از بین می‌رود که موارد قابل‌توجهی هستند.
 
مدیر انتشارات «خط هشت»، حضور از اقصی‌نقاط کشور را یکی دیگر از مزایای نمایشگاه مجازی برشمرد و افزود: ما در این نمایشگاه از جنوبی‌ترین نقطه کشور مثل  بوشهر و سیستان و بلوچستان تا استان‌های همسایه همچون آذربایجان شرقی و غربی و گیلان و شهرهای کوچک و بزرگی مثل تهران و میانه خریدار داشته‌ایم.
 
وی درباره برخی معایب نمایشگاه مجازی کتاب تصریح کرد: در این شکل از نمایشگاه، لذت ورق‌زدن کتاب و مشاهده فیزیکی و همچنین گشت‌وگذار در فضای فرهنگی نمایشگاه کتاب از بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان کتاب گرفته می‌شود که در شرایط فعلی گریزناپذیر به نظر می‌رسد.
 
حسن‌زاده اضافه کرد: در نمایشگاه مجازی کتاب، برنامه‌های جانبی نسبت به نمایشگاه حضوری کمتر است و تخفیف‌های حضوری و نیز پکیج‌ها و هدایای فرهنگی در این نمایشگاه به‌نوعی وجود ندارد؛ هرچند، برخی ناشران با ابتکار عمل هدایای فرهنگی هم به خریداران ارسال می‌کنند.
 
وی بیان کرد: نسبت به دوره پیشین، سرعت سایت بهتر شده و کمتر هنگ می‌کند، دسته‌بندی موضوعی اضافه شده، پشتیبانی فنی بهتر شده و در اسرع‌وقت پاسخگوی مشکلات سایت هستند، اما مشکل ناشران در نمایشگاه مجازی دوره قبل بیشتر در خصوص بسته‌بندی و هزینه‌های آن، رفت‌وآمد به اداره پست و از همه مهم‌تر تسویه‌حساب دیرهنگام و چند ماهه است که امیدواریم در این دوره برطرف شود.
 
حسن‌زاده با بیان اینکه متأسفانه در استان اردبیل مرکز پخش کتاب وجود ندارد و این امر باعث شده تا ناشران استانی در سطح کشور اقبال چندان موفقی نداشته باشند، اظهار کرد: با اینکه کتاب‌های خوبی در اردبیل تألیف می‌شود، اما کتاب‌های نویسندگان و مؤلفان استان در سایر نقاط ایران دیده نمی‌شود که حضور در این نمایشگاه‌ها فرصت خوبی در این راستا است.
 
وی درباره عناوین پرفروش این انتشارات گفت: کتاب پنجمین فرمان و ترجمه کتاب‌های پیتر سنگه توسط هوشنگ عزتی، کتاب پیاده‌سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات، حیدربابایه سلام، ۱۰۰ نکته بورسی، جدول مدیریت کیفی زمان، تا قاف کرامت، سبک زندگی فاطمی، شرح دشواری‌های مرزبان‌نامه، پنج‌تن آل عبا و ... از جمله کتاب‌های انتشارات خط هشت است که در چند روز ابتدایی نمایشگاه به فروش رسیدند و باید نسبت به چاپ مجدد آنها اقدام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها