شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
اهالی نصف جهان امروز «اشک‌های اصفهان» را می‌بینند

نشست رونمایی از کتاب «اشک‌های اصفهان»، نوشته شهزاده ایگوآل با ترجمه نازلی علمی با حضور سمیه سمساریلر امروز در باغ غدیر اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، اداره گردشگری و دفتر تخصصی ادبیات و زبان و مرکز آفرینش ادبی قلمستان اصفهان نشست نقد و بررسی رمان «اشک‌های اصفهان» نوشته شهزاده ایگوآل با ترجمه نازلی علمی برگزار می‌کند.

نشست رونمایی از کتاب «اشک‌های اصفهان» امروز شنبه 11 دی‌ماه ساعت 15:30 در باغ غدیر، واقع در حوضخانه الغدیر برگزار می‌شود.

شهزاده ایگوآل، نویسنده، پژوهشگر، جامعه‌شناس، عضو انجمن نویسندگان ترکیه، زاده تهران، تحصیلکرده ترکیه و ساکن والنسیا و استانبول است. او تا به امروز، مقالات متعددی در رابطه با فرهنگ ایران تألیف کرده و ترجمه آثار فارسی از سینمای ایران به ترکی استانبولی و همچنین برگردان متون «ترکی عثمانی به ترکی استانبولی» را در کارنامه خود دارد.

یادآوری می‌شود ایگوآل جایزه نویسنده «بهترین رمان سال» را از طرف انجمن نویسندگان ترکیه دریافت کرده است. کتاب چهارم او «اشک‌های اصفهان» برای نخستین بار در زادگاهش، توسط نازلی علمی به زبان فارسی ترجمه و در نشر هونار منتشر شده است.

رمان «اشک‌های اصفهان» حکایت موازی عشق است در دو زمان به فاصله صفویه تا امروز، در شهر زیبای اصفهان و مواجهه‌ای است با گیرایی و جذابیت این شهر و بناهایش، که با پیچ و تاب این عشق تاریخی، از زوایایی دیگر کشش راز و رمزآلودش را پیش چشمان خواننده می‌گشاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها