جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
۴۰ درصد بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب از کتابفروشی هم خرید می‌کنند

براساس نظرسنجی روز نهم سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نمایشگاه کتاب محل اصلی خرید کتاب برای بازدیدکنندگان به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، طرح نظرسنجی از بازدیدکنندگان نمایشگاه با هدف رفع مشکلات و بهبود فرآیندها براساس نظر مردم در مبادی ورودی نمایشگاه درحال اجرا است. ستاد برگزاری نمایشگاه، روزانه برشی از نتایج این پیمایش را منتشر می‌کند.

نمره مردم به روز نهم نمایشگاه کتاب تهران ۷۴ از ۱۰۰ بود.

سه درخواست مردمی شامل دعوت از نویسندگان مطرح و ترویج کتاب‌های ایرانی، نصب رمزینه خرید از صفحه نمایشگاه مجازی هر غرفه و ایجاد محوطه بازی برای کودکان در حیاط بود. در این زمینه اقدامات ستاد برگزاری برای رفع مشکلات، شامل اطلاع‌رسانی و دعوت از مردم برای استفاده از مترو، بازدید روز جمعه از نمایشگاه، معرفی بیشتر برنامه‌های مربوط به نویسندگان ایرانی در رسانه‌های نمایشگاه و استقرار عوامل اجرایی در محل‌های پُرازدحام و مدیریت مسیرهای حرکتی بازدیدکنندگان بود.

همچنین براساس این نظرسنجی، سه نقطه قوت روز نهم از نگاه بازدیدکنندگان اختصاص بن خرید کتاب به دانشجویان، شور و هیجان و سرزندگی نمایشگاه و برنامه‌های جالب غرفه فلسطین بود. سه نقطه ضعف نیز برگزاری نمایشگاه در آخر ماه و توان اقتصادی کمتر برای خرید کتاب، ازدحام زیاد جمعیت در سالن‌ها و ترافیک در روزهای آخر هفته بود.

مخاطبان در پاسخ به این پرسش که در طول سال، معمولاً کتاب‌های مورد نیازتان را از چه محلی تهیه می‌کنید نیز گفته بودند که ۶۰ درصد با خرید از نمایشگاه کتاب حضوری و مجازی، ۴۰ درصد خرید از کتابفروشی‌های سطح شهر، ۴۲ درصد با خرید از فروشگاه‌های اینترنتی، ۲۴ درصد با امامت از کتابخانه و دوستان و سه درصد سایر گزینه‌ها بود.

براساس این گزارش، نمایشگاه کتاب محل اصلی خرید کتاب برای بازدیدکنندگان به شمار می‌آید.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۹ اردیبهشت فرهنگی ناشران از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حدیث بیرقی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    خیلی شلوغ و بی نظم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها