یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
استاد پیشکسوت دانشگاه فردوسی مشهد درگذشت

علی سیلانیان طوسی، عضو هيات علمى گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد درگذشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، علی سیلانیان طوسی، عضو هيات علمى گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد و مدير اسبق آموزشى این دانشگاه امروز، یکشنبه 28 آذرماه ۱۴۰۰ از دنیا رفت.
 
این استاد برجستۀ علوم‌اجتماعی، بنیانگذار سیستم‌های نوین آموزشی در دانشگاه فردوسی مشهد بود و توانسته بود در سال‌های متمادی فعالیت، علاوه بر موفقیت در حوزه‌های مدیریتی، در بخش پرورش دانشجویان نیز عملکرد کم‌نظیری داشته باشد.
 
هوش مدیریتی بالا، جدیت در کار، وقت گذاشتن، ادب، نظم و احترام به دیگران از ویژگی‌های زنده‌یاد علی سیلانیان طوسی در طول شش دهه فعالیت علمی و اجرایی بود.
 
اسفند ماه 1397 مراسم تکریم علی سیلانیان طوسی استاد پیشکسوت علوم‌اجتماعی به همت بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی و مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد و وی در این مراسم، بهترین افتخار خود را خاطره معلمی دانست و گفت هیچ چیز جای معلم را در دل انسان‌ها نمی‌گیرد. 


محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در پی درگذشت علی سیلانیان طوسی استاد پیشکسوت گروه علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی در پیامی این ضایعه را تسلیت گفت. وی در متن این پیام آورده است: خبر تأسف‌بار درگذشت استاد فرهیخته و پیشکسوت گروه علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر علی سیلانیان طوسی موجب تألم و تأثر فراوان اینجانب شد. بدون شک خدمات ارزنده و کوشش های آن مرحوم در اعتلای نام دانشگاه فردوسی مشهد بر کسی پوشیده نیست. حسن اخلاق، ایمان، دانش و خدمات ماندگار ایشان همواره در اذهان جاوید و نام ایشان به نیکی یاد خواهد شد. اینجانب درگذشت این استاد برجسته را به خانواده بزرگ دانشگاه فردوسی مشهد، جامعه علمی کشور، همکاران و دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی و به‌ویژه خانواده گرامی ایشان، تسلیت گفته، برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه الهی از خداوند متعال آرزومندم.
 
مراسم تشییع و خاکسپاری زنده ياد على سيلانيان طوسى روز دوشنبه 29 آذرماه 1400 ساعت ۱۰:۳۰ صبح از بست نواب صفوی حرم مطهر رضوی در مشهد به سمت صحن کوثر برگزار و پیکیر این استاد فقید دانشگاه فردوسی مشهد در رواق حضرت زهرا (س) حرم حضرت رضا (ع) به خاک سپرده خواهد شد. همچنين مراسم بزرگداشت و ختم آن استاد فرزانه در مسجد سجاد، واقع در بلوار سجاد، نبش سجاد ۲۱، روز چهارشنبه اول دی ماه  ساعت ١٤ تا ١٥:٣٠ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها