پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
راه رشد از مسیر پژوهش طی می‌شود

حجت‌ الاسلام‌والمسلمین نواب با اشاره به اینکه راه رشد آموزش نیست بلکه پژوهش است گفت: پژوهش روح و ثمره کار علمی است و بسیاری از دانشمندان ما با کتاب‌هایشان ماندگار شدند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه ادیان و مذاهب قم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی فرمانیان معاون پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب و جمعی از اساتید و پژوهشگران عصر امروز 25 آذرماه در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.
 
 معاون پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به هفته پژوهش گفت: در یک سال گذشته یک سامانه کتاب تدارک دیده شد که ارزیابی‌ها به‌صورت سامانه‌ای انجام می‌شود. در یک سال گذشته ۹۸ کتاب در این سامانه بارگذاری شد که ۱۶ کتاب بعد از تأیید به چاپ رسید.
 
این مقام مسئول ادامه داد: از بین طرح‌های متعدد نیز ۲۰ طرح مصوب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در خصوص طرح‌های ترجمه‌ای نیز ۸ طرح قبول و کتاب‌ها نیز چاپ شد. رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تأکید ویژه‌ای بر روی کارهای فاخر دارد و در این زمینه حمایت‌های بیش از عرف نیز صورت می‌گیرد.
 
وی بیان کرد: ۲۹ رساله نیز در یک سال گذشته مورد تأیید قرار گرفت و در خصوص پژوهشگران برتر نیز بر اساس مصوبه وزارت علوم عمل کردیم که امروز ۵ پژوهشگر برتر دانشگاه نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند. ۱۶۵ شماره از مجلات این دانشگاه نیز به چاپ رسیده و در این میان مجله انگلیسی نیز به‌عنوان مجله برتر وزارت علوم انتخاب شد.
 
وی اضافه کرد: در طی دو سال اخیر متوسط ۳۸ کتاب را سالانه به چاپ رساندیم که در شرایط کنونی اقتصادی حائز اهمیت است.
 

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با انتقاد از عدم توجه به پژوهش گفت: بودجه‌ای زیادی در کشور ما به پژوهش نمی‌دهند.
 
وی با اشاره به اینکه توسعه در کشور دشمن دارد، عنوان کرد: گسترش و توسعه در کشور با مشکلات و موانع متعددی مواجه است؛ و این امر در استان قم نیز بیشتر است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بابیان اینکه شهردار قم به خاطر خدمات متعددی که انجام داده است بیشترین دشمن را دارد، اظهار کرد: استان‌هایی که ضد توسعه نیستند بیشترین پیشرفت داشته‌اند؛ زیرا سرمایه جذب می‌کنند. رشد و گسترش کشورهای غربی‌ در سایه پژوهش و تحقیق محقق شده است؛ اما متأسفانه پژوهش در کشور ما تعطیل است.

این مقام مسئول اضافه کرد: اسپانیا از کشورهای کم آب است؛ اما اکنون سبز است که این امر در سایه پژوهش و تحقیق محقق شده است.

حجت‌ الاسلام‌والمسلمین نواب با اشاره به اینکه راه رشد آموزش نیست بلکه پژوهش است، ادامه داد: پژوهش روح و ثمره کار علمی است و بسیاری از دانشمندان ما با کتاب‌هایشان ماندگار شدند.
 
بر پایه این گزارش به مناسبت 25‌امین سالروز تأسیس انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب از 25 کتاب جدید این مجموعه -که در پاییز 1400 به چاپ رسیده‌اند- رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها