سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
مهارت‌های زنانه برای تعامل بهتر با همسر

نویسنده در این اثر کوشیده‌ است راهکارهای چگونگی تأمین نیازهای اساسی مرد در یک رابطه عاشقانه را به مخاطبان بیان کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «عشق مراقبت می‌خواهد» عنوان کتابی است که در آن نجمیة‌السادات مشهدی، دانشجوی دکترای مشاوره خانواده و استاد دانشگاه با سابقه 15 سال فعالیت در زمینه‌های مختلف پیش از ازدواج، زوج‌درمانی، خانواده‌درمانی، فرزندپروری، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و انجام تست‌های روان‌شناسی، حاصل تجریبات خود را به رشته تحریر درآورده‌است.

نویسنده در این اثر کوشیده‌ است راهکارهای چگونگی تأمین نیازهای اساسی مرد در یک رابطه عاشقانه را به مخاطبان بیان کند. در این کتاب، علاوه بر تجارب مشاوره‌ای چند ساله‌ نویسنده، از مطالب سودمند علمی‌ای که توسط متخصصین امر نگاشته شده و نیز روایات حضرات معصومین علیهم‌السلام استفاده و سعی شده تمام این مطالب با شیوه‌ نوین ترکیب شود.

هدف از نگارش این کتاب، آشنایی زن با خصوصیات همسرش جهت برقراری روابط سالم و همراه با تفاهم است. در برخی مشکلات زناشویی مرد یا زن انتظار دارد همسرش همانند او بیاندیشد و همان علائم و حساسیت‌های خاص او را داشته باشد. بر این اساس، لازم است هریک از زن و مرد به خصوصیات جسمی، روانی، عاطفی و معنوی یکدیگر آگاهی داشته باشند.

کتاب حجم اندکی دارد و شامل سه بخش است و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع روانشناسی همسرداری را بخوانند، مناسب خواهد بود.

در بخش اول، موضوع تأمین نیازهای عاطفی و احساسی مرد بررسی می‌شود که در آن راهکارهای پذیرش، تأیید، مدیریت و اقتدار، اعتماد، تشویق و چگونگی عشق‌ورزی و مهارت‌های جلب و تقویت محبت در مرد مطرح شده‌است.
 
در بخش دوم، موضوع تأمین نیازهای جسمی و مادی مرد بررسی می‌شود که در آن راهکارهای آراستگی و زیبایی و تأمین نیاز جنسی و چگونگی عشوه‌گری و طنازی زنان برای همسرانشان بیان شده‌است. در بخش سوم، موضوع تأمین نیازهای معنوی همسر بررسی می‌شود که در آن تکنیک‌های سلامت معنوی و رابطه عشق و ایمان توضیح داده شده‌است.

ویژگی این کتاب این است که سعی شده تمامی مطالب آن به صورت تکنیکی و کاربردی بیان شود و از بیان مطالب نظری که برای مخاطب عام کسل‌کننده است، پرهیز شود.

در ذیل چند جمله کوتاه از کتاب آورده می‌شود:
«پذیرش، یعنی دوست داشتن شریک زندگی، همان‌گونه که هست، یعنی عشق بدون شرط. بـرای اینکه همسر خــود را بدون قید و شرط بپذیریم، باید بیاموزیم با  قصد و نیت مثبتی که در هر لحظه در ورای رفتار و گفتار او وجود دارد، هم آواز شویم.» صفحه 19 کتاب.

«از عواملی که باعث می‌شود مرد مجذوب زن شود، «اعتماد» است. چــون بدون اعتماد، اصل ازدواج موفق، معنا ندارد.» صفحه 29 کتاب.

«وقتی زن به هر نحو اعلام می‌کند که می‌تواند به مرد اعتماد کند، مرد این پیام را دریافت می‌کند که لایق و تواناست.» صفحه 30 کتاب.

«هر انسانی دوست دارد به خاطر ویژگی‌های مثبت، مورد تحسین قرار بگیرد. ستایش و تحسین را می‌توان هنر گفتگو با شریک زندگی دانست. به این معنا که بتوانید آنچه را در او تحسین می‌کنید، به زبان بیاورید.» صفحه 33 کتاب.

«مردان امروزی به‌خاطر مسائل و مشغله‌های کاری خارج از منزل، بیشتر از هر زمان دیگری به همراز نیاز دارند. وقتی مرد وارد منزل می‌شود، دوست دارد یک آرامش دهنده کنارش باشد و چه هم‌رازی بهتر از همسری مهربان و دلسوز.» صفحه 51 کتاب.

«زنی که با چهره آراسته با همسر خود رو‌به‌رو می‌شود، علاقه‌مندی خود را به او نشان داده و خاطر نشان می‌سازد که برای او ارزش و احترام خاصی قائل است.» صفحه 70 کتاب.

«عشق مراقبت می‌خواهد»، تألیف نجمیة‌السادات مشهدی، در 112 صفحه، با شمارگان 2000 نسخه و با قیمت 22000 تومان توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل روانه بازار شده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها