شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
دوره «مدیریت بحران در کتابخانه‌ها و مراکز آرشیوی» برگزار می‌شود

فرهودی، دانش‌آموخته مقطع دکترای تخصصی علم اطلاعات و دانش‌شناسی از برگزاری دوره آموزش مجازی دوره«مدیریت بحران در کتابخانه‌ها و مراکز آرشیوی » خبر داد.

فائزه فرهودی، دانش‌آموخته مقطع دکترای تخصصی علم اطلاعات و دانش‌شناسی و مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مدیریت دانش‌فارابی در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛‌ از برگزاری دوره‌ آموزشی مجازی از سوی معاونت پژوهش و منابع دیجیتال گروه‌آموزش تخصصی و عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خبر داد.
 
 وی عنوان کرد: این دوره آموزشی به صورت مجازی و آنلاین برگزار خواهد شد. نام این دوره مجازی؛ «مدیریت بحران در کتابخانه‌ها و مراکز آرشیوی» است که از سوی کتابخانه ملی برای کارمندان این سازمان برگزار خواهد شد.
 
مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مدیریت دانش فارابی با بیان این که این دوره‌آموزشی قرار است همزمان هفته کتاب آغاز شود،گفت: این دوره‌آموزشی از 24‌ آبان ماه همزمان با شروع هفته کتاب آغاز می‌شود و هشتم آذرماه به پایان می‌رسد.  
 
وی افزود: دوره «مدیریت بحران در کتابخانه‌ها و مراکز آرشیوی» دوشنبه‌ها از ساعت 10 تا 12 به مدت شش ساعت، به صورت مجازی از طریق آدرس http://Ims.nlai.ir قابل دسترس خواهد بود.

 فرهودی درباره محو‌های مورد بحث در این دوره گفت: تعاریف بحران، مدیریت بحران و نظام مدیریت بحران، بحران در سازمان‌های فرهنگی، انواع بحران در کتابخانه‌ها و مراکز آرشیوی از موضوعات این دوره مجازی خواهد بود.

وی افزود: همچنین بومی‌سازی مدیریت بحران،استاندارد مدیریت بحران در سازمان‌ها و تبیین الگوی بومی مدیریت بحران در کتابخانه‌ها و مراکز آرشیوی از جمله مطالب مهمی است که قرار است در این دوره به آن پرداخته شود.
 
مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مدیریت دانش فارابی تاکید کرد: در شرایط کنونی که جامعه تحت تاثیر بیماری کویید 19 قرار دارد و بالطبع کتابخانه‌ها و مراکز آرشیوی هم از تبعات این بیماری مصون نبوده، نیستند و نخواهند بود، باید چاره‌ای اندیشید تا این مراکز فرهنگی بتوانند به موازات این بحران و نیز سایر بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی، رویکرد خود را در خدمات‌رسانی به کاربران تغییر دهند.
 
وی افزود: پرداختن به بحث مدیریت بحران در کتابخانه‌ها و مراکز آرشیوی، مساله‌ای ضروری و اساسی است. بهتر است مدیران کتابخانه‌ها، کتابداران و آرشیویست‌ها با مباحث پیشگیری از بحران‌ها، اقدامات اساسی حین بحران و مدیریت بحران‌های مختلف آشنایی کافی داشته باشند و بتوانند آنچه در این زمینه آموخته‌اند، در محل کار خود به کار بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها