چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
برگزاری اختتامیه جشنواره انتخاب کتاب سال خراسان جنوبی در 26 آبان‌ماه

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره استانی انتخاب کتاب سال در 26 آبان‌ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان جنوبی، محمود رمضانی با بیان این خبر، عنوان کرد: 106 عنوان کتاب از سوی نویسندگان و ناشران خراسان جنوبی جهت شرکت در جشنواره استانی انتخاب کتاب سال ارسال شد.

به گفته وی پس از بررسی این عناوین در مرحله اول داوری، 17 عنوان کتاب به مرحله دوم راه یافتند.

رمضانی با اشاره به اینکه با پایان یافتن مرحله دوم داوری و ارزیابی دقیق و علمی هر اثر توسط حداقل دو نفر از داوران، از میان آثار یاد شده، 13 کتاب به عنوان کتب برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند، ادامه داد: این عناوین 26 آبان ماه، همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت هفته کتاب معرفی و تقدیر خواهند شد.

وی همچنین به جوایز جشنواره اشاره کرد و گفت: به نفر اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 40 میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ 30 میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ 25 میلیون ریال اهدا می‌شود.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برگزیده بخش موضوعی نیز تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 30 میلیون ریال را دریافت خواهد کرد.

رمضانی اضافه کرد: چهارمین جشنواره استانی انتخاب کتاب سال با هدف حفظ اصالت، استقلال و هویت فرهنگی، شناسایی و معرفی کتاب برتر و آثار فاخر مکتوب، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب استان، حمایت و تشویق پدیدآورندگان متخصص کتاب و ارتقا سطح مطالعه و ترویج کتابخوانی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها