پنجشنبه ۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۴
عرضه دوره سه جلدي «شكوه ايران» در نمايشگاه وزارت علوم

براي نخستين بار، دوره سه جلدي كتاب «شكوه ايران» به زبان انگليسي، در نمایشگاه جامع دستاوردهای 30 ساله وزارت علوم از سوي مركز نشر دانشگاهي ارايه شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ اين كتاب ثمره تلاش پنجاه ساله بيش از 50 نويسنده متخصص ايراني و چند تن از برجسته‌ترين ايران‌شناسان خارجي است.

هدف تاليف اين مجموعه نفيس، شناساندن جنبه‌هاي اغلب ناشناخته هنر و فرهنگ ايراني از دوران‌هاي پيش از تاريخ تا به امروز است؛ زيرا جلوه‌هاي هنر و فرهنگ ايران در گستره پنج‌هزار ساله خود گسترده‌تر و فراوان‌تر از آن است كه حتي براي ايرانيان، شناسا و آشنا باشد چه برسدبه غير ايرانيان.

جلد اول «شكوه ايران» با عنوان عظمت باستاني مشتمل بر يادگاري‌هاي هنري -  فرهنگي در ايران پيش از تاريخ، ميراث ايلامي، تمدن آريايي و عصر شاهنشاهي است.

جلد دوم و سوم آن نيز به معماري عصر اسلامي از كاروانسراها، بازارها،‌ مساجد،‌ كليساها، گرمابه‌ها،‌ خانه‌ها، باغ‌ها، كاخ‌ها و مقابر شعرا و عرفا تا كبوترخانه‌ها و پل‌ها را شامل مي‌شود.

جلد سوم نيز به سه بخش تقسيم مي‌‌شود كه بخش اول آن «عرصه شناخت آثار هنري» شامل سفال،‌ سراميك، آبگينه، كنده‌كاري چوپ و سنگ و فلز، جواهرسازي و مهره هاست و بخش دوم و سوم به ترتيب در برگيرنده «جلوه‌هاي تداوم فرهنگ ايراني و هنر» و «زندگي در ايران امروز» است.

نمايشگاه جامع دستاوردهای 30 ساله وزارت علوم در مصلای امام‌خمینی(ره) تهران،‌عصر امروز پس از پنج روز فعاليت به كار خود پايان مي‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها