سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
کتابفروش‌ها هم در نمایشگاه مجازی شرکت می‌کنند

مدیر اپلیکیشن قاصدک (نرم‌افزاری که اجرای نمایشگاه مجازی کتاب استان فارس را بر عهده دارد)، پیش‌بینی کرد که حدود 150هزار عنوان کتاب از ناشران سراسر کشور در سامانه این نمایشگاه بارگزاری شود.

محمدرضا نیازمند، مدیر اپلیکیشن قاصدک در گفتگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، درباره برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در استان فارس، گفت: برای نخستین بار است که نمایشگاه کتاب غیرحضوری در سطح استان فارس برگزار می‌شود و مدت‌زمان برگزاری آن از شانزدهم تا بیست‌وسوم مهرماه است.
 
وی افزود: مبدا کتاب‌ها، ناشران و کتابفروشان سراسر کشور هستند و مقصد آنها ساکنان استان فارس است؛ به عبارت دیگر، کاربرانی که در استان فارس سکونت دارند، می‌توانند به‌صورت آنلاین در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. لازم به ذکر است کتاب‌ها با تخفیف ده تا سی‌درصد به فروش می‌رسد و تمامی کتاب‌ها چاپی و فیزیکی است.
 
نیازمند گفت: ضمن اینکه فرصتی که ما برای ثبت‌نام ناشران و کتابفروشی‌ها قرار دادیم، تا انتهای نخستین هفته مهرماه تمدید شد و خوشبختانه استقبال خوبی را شاهد بودیم.
 
وی با اشاره به شرایط حضور ناشران در این نمایشگاه گفت: یکی از شرایط حضور ناشران در این نمایشگاه این است که باید در اپلیکیشن قاصدک حضور داشته باشند و بعد وارد پنل نمایشگاهی خود شوند. حدودا 120‌هزار عنوان کتاب در قاصدک موجود بود و پیش‌بینی می‌شود که حدود 150‌هزار عنوان کتاب در فضای نمایشگاهی از ناشران مختلف بارگزاری شود. این نخستین بار است که کتابفروشی‌ها امکان حضور در نمایشگاه را پیدا کرده‌اند.
 
به گفته نیازمند، در حاشیه نمایشگاه هم‌ دوره‌های آموزشی در زمینه‌های تندخوانی یا افزایش تقویت حافظه و طراحی نرم‌افزاری برگزار می‌شود. 

همچنین معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم درباره نمایشگاه یادشده به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، اعلام کرد: با رایزنی‌های انجام‌ گرفته بسیاری از ناشران مطرح و کتابفروشی‌های شناخته شده در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و علاقه‌مندان به یار مهربان از تخفیف تا 30درصد بهای کتاب بهره‌مند می‌شوند.

مهدی امیدبخش البته خاطرنشان کرد که این نمایشگاه مجازی بهمنزله نمایشگاه بزرگ کتاب استان فارس نیست و با وجود کاهش ابتلا به کووید 19 و روند واکسیناسیون همگانی کرونا امیدواریم بتوانیم شرایط برگزاری نمایشگاه کتاب استان فارس را به رسم سال‌های اخیر مهیا کنیم.

وی همچنین به استقبال کتابفروشی‌های استان از نمایشگاه مجازی کتاب اشاره کرد و افزود: این رویداد بر اساس استانداردهایی که در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به کار گرفته شد، برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم از تجربه‌های کسب شده در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران استفاده کنیم.

یادآور می‌شود: نمایشگاه مجازی کتابی که به همت موسسه قاصدک مهر ترتیب یافته است، همزمان با رویدادهای گرامیداشت یادروز حافظ آغاز به کار می‌کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها