سه‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
بررسی بحث «اعتیاد الکترونیک کودکان» در همایش آنلاین چالش‌های کتاب کودک

پانزدهمین همایش چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان با موضوع (اعتیاد الکترونیک کودکان) چهارشنبه هفتم مهر از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

 زهرا یعقوبی دبیر نشست‌های تخصصی همایش چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره این همایش‌ها،‌ توضیح داد: در این همایش درباره اعتیاد الکترونیک در کودکان بحث و تبادل نظر خواهیم داشت و فاطمه نظری؛ روان‌شناس و مشاور حوزه‌ اعتیاد الکترونیک، به عنوان میهمان و احمدرضا آذربایجانی؛ پژوهشگر و نویسنده به عنوان کارشناس ـ مجری در این زمینه گفت‌وگو خواهند کرد.
 
وی با بیان اینکه بحث اعتیاد الکترونیک کودکان امروز به یک چالش جدی برای خانواده‌ها روبرو شده است، گفت:  بسیاری از خانواده‌ها به دنبال راهکار یا پاسخ‌هایی هستند تا بدانند چگونه باید کودکان خود را در برابر اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای یا حضور در شبکه‌های اجتماعی ایمن کنند و این همایش پاسخ‌های خوبی برای آن‌ها دارد.
 
یعقوبی افزود:‌ نتایج تحقیقات محققان و کارشناسان همواره بر این موضوع تاکید می‌کند که اعتیاد به فضاهای مجازی، بازی‌های الکترونیک اعم از آنلاین یا غیرآنلاین بخش زیادی از بدنه‌ فعال جامعه بخصوص کودکان و نوجوانان را از مولد بودن و توسعه محروم کرده یا محروم خواهد کرد و به همین دلیل توجه به این مبحث ضروری است.
 
وی همچنین درباره دیگر مباحثی که در این نشست به آن پرداخته می‌شود، عنوان کرد: بخش عمده کاربران بازی‌های رایانه‌ای و فضاهای مجازی امروز کودکان و نوجوانان هستند، گروهی از جامعه که باید پاسخ سوالات خود را از کتاب و مطالعه بیاموزند اما اعتیاد آن‌ها به فضای مجازی مانع آن شده است.
 
یعقوبی تاکید کرد:‌ متاسفانه اعتیاد الکترونیک به عنوان یکی از موانع جدی کتابخوانی و بهداشت روانی کودکان و نوجوانان شناخته شده است که تلاش داریم در این نشست به این بحث بپردازیم.
 
پانزدهمین همایش چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان با موضوع (اعتیاد الکترونیک کودکان) چهارشنبه هفتم مهر ااز ساعت 16:30 تا 17:30 با حضور به صورت آنلاین در صفحه‌ اینستاگرام انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به نشانی nasherane_ketabe_Kodak برگزار خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها