یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
چاپ «بر بلندای امید» بعد از ۳۰ سال انتظار

مصطفی خلیلی‌فر، شاعر «بر بلندای امید، چاپ این کتاب را پایان انتظاری ۳۰ ساله دانست.

مصطفی خلیلی‌فر، شاعر و پژوهشگر دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در خصوص کتاب شعر «بر بلندای امید» که توسط انتشارات سرو رونمایی شده، اظهار کرد: انتشارات سرو نقش مهمی در چاپ این کتاب داشت و حمایت‌های این مجموعه باعث شد مجموعه شعر حاضر به چاپ برسد.

وی افزود: اشعار این کتاب به حد فاصل سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۷۲ برمی‌گردد که شامل هشت سال دفاع مقدس است و تعدادی از اشعار نیز به دوره بعد از جنگ می‌پردازد و اشعار در همان سال‌ها سروده شد.

شاعر «بر بلندای امید» ادامه داد: این مجموعه شامل شعر پایداری و حماسه دفاع مقدس است که البته شاید به تعبیری برگ‌هایی از معرفت نیز در آن پرداخته شده است. همچنین احتمال دارد مقدمه این کتاب شعر بعداً به صورت کتابی جداگانه به چاپ برسد.

خلیلی‌فر تصریح کرد: این کتاب به صورت معمول باید بین سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲ به چاپ می‌رسید، اما خوشحالم این موضوع عقب افتاد تا شعرها را چند بار ویرایش کنم و آنها را ارتقا دهم.

وی در خصوص عنوان کتاب «بر بلندای امید» گفت: از همان سال‌ها و حدود ۱۳۶۰ این عنوان را برای کتاب انتخاب کرده بودم و دلیل آن عنوان دو غزل‌واره کتاب به نام «بر بلندای امید» است و فکر می‌کنم این اشعار بین اقشار مختلف از جمله گروه جنگ دیده و جوانان ایجاد امید می‌کند.

شاعر «بر بلندای امید» عنوان کرد: ما از لحاظ فرهنگی باید به نوعی برنامه‌ریزی کنیم که جوانان فقط حرف مخالفان را گوش نکنند و یادی از کسانی که جان خود را برای این کشور دادند، شود.

در بخشی از این کتاب در شعری با عنوان «آیینه ایران خلیج فارس» آمده است:
خلیج فارس روح و جان ایران است
نه تنها روح و جان، چشمان ایران است
خلیج فارس یعنی آب و آیینه
امید باستانی عشق دیرینه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها