یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
کتاب «حقوق محیط زیست در ایران» منتشر شد

کتاب «حقوق محیط زیست در ایران» از سوی انتشارت جهاد دانشگاهی استان اردبیل وارد بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، کتاب «حقوق محیط زیست در ایران» با رویکرد خسارات زیست‌محیطی و نحوه جبران آن با تلاش دکتر «حسین مهدوی‌کنده» و دکتر «ولی شیرپور» از اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور به رشته تألیف درآمده و در آن به بررسی مبنای مسئولیت مدنی در زمینه محیط زیست، کارایی و منابع آن، شناخت موانع و چالش‌های جبران خسارات زیست‌محیطی و دستیابی به روش‌های مناسب برای جبران خسارات مذکور پرداخته شده است.
 
کتاب حاضر، درباره چالش‌های موجود در زمینه حفاظت از محیط زیست به این نتیجه رسیده است که خسارات زیست‌محیطی غالباً غیرقابل جبران، دیرپا، از لحاظ بار اثبات، مشکل و در برخی موارد فرامرزی هستند؛ همچنین با توجه به ویژگی‌های خسارات زیست‌محیطی، نحوه ارزیابی این خسارات و روش‌های جبران همانند اعاده به وضع سابق، پرداخت غرامت و سایر روش‌ها نیز با نارسایی‌هایی مواجه است.
 
هدفگذاری این کتاب بنیادی بوده و با روش کیفی و سطح توصیفی، از ابزارهای چندگانه‌ای چون کتاب، مقالات مجله‌ها و سایت‌های مرتبط برای تولید بهره گرفته است.
 
«حقوق محیط زیست در ایران» در 3 فصل و 192 صفحه از سوی انتشارت جهاد دانشگاهی استان اردبیل برای رشته‌های علوم انسانی، به ویژه حقوق و محیط زیست، منتشر شده و با قیمت 400 هزار ریال در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها