سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
نخستین کتابخانه عمومی قیدار پس از پیروزی انقلاب آغاز به کار کرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: نخستین کتابخانه عمومی قیدار به صورت رسمی افتتاح شد.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: تلاش اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان این است تا همه مردم در روستاها و مناطق کم برخوردار بتوانند به خدمات و فعالیت‌های فرهنگی از جمله کتابخانه دسترسی داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان یکی از مناطق محروم به لحاظ کتابخانه‌ای را شهر قیدار اعلام کرد و گفت: متاسفانه با وجود جمعیت قاابل توجهی که در قیدار زندگی می‌کنند، این شهر تاکنون از داشتن کتابخانه محروم بود.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه امام علی (ع) شهر قیدار با زیربنای 850 مترمربع ساخته شده است، اضافه کرد: این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی چون مخزن، کتب مرجع، امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، سالن‌های مطالعه مجزا ویژه برادران و خواهران، نشریات، نمازخانه و بخش اداری است.

نیکبخش با بیان اینکه این کتابخانه نخستین کتابخانه شهر قیدار است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی احداث می‌شود، گفت: با افتتاح این کتابخانه میزان دسترسی شهروندان به منابع کتابخانه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد، چراکه تلاش شده از همه منابع در این کتابخانه استفاده شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با با بیان اینکه هرینه ساخت کتابخانه جدید شهر قیدار از محل اعتبارات استانی تامین شد و نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز تجهیز، تامین منابع و نیروی انسانی آن را بر عهده داشت، افزود: با افتتاح این کتابخانه شهرستان خدابنده دارای ۱۴ کتابخانه عمومی و یک کتابخانه سیار شد که 6  کتابخانه در روستاها فعالیت دارند.

وی با اشاره به برنامه کتابخانه‌های عمومی استان برای گسترش فضای کتابخانه‌ای گفت: قطعا افزایش فضای مطالعه، افزایش سرانه مطالعه را نیز به دنبال خواهد داشت.

نیک بخش با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 کتابخانه عمومی در استان زنجان فعال است، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت خیرین و سایر ارگان‌ها به دنبال افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی استان هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها