جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
بخش استانی کنگره شعر دفاع مقدس در اردبیل فراخوان داد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از انتشار فراخوان بخش استانی کنگره شعر دفاع مقدس در اردبیل خبر داد.

علی واحد، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، اظهار کرد: به‌منظور انعکاس و انتقال میراث گرانسنگ هشت سال دفاع مقدس، اداره‏ کل حفظ آثار و نشر ارزش‏‌های دفاع مقدس استان اردبیل جشنواره شعر استانی دفاع مقدس و مقاومت را در دو بخش فارسی و ترکی (با ترجمه فارسی) برگزار می‏‌کند.
 
وی افزود: دفاع مقدس (آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی و...)، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (شهدای مقاومت مدافعان حرم)، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و مدافعان سلامت، دفاع مقدس و کودک و نوجوان، محورهای اصلی بیست و سومین دوره کنگره شعر دفاع مقدس را شامل می‌شود.
 
واحد درباره شرایط عمومی جشنواره توضیح داد: اشعار ارسالی نباید قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر شده باشد؛ ضمن اینکه با توجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی، شعرای محترم فقط می‌توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف، از داوری کنار گذاشته می‌شوند.
 
وی اضافه کرد: توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هر استان در عملیات و یگان‌های آن استان، یا عوارض و تبعات این حماسه‌آفرینی در استان، شخصیت‏‌های شناخته‏ شده دفاع مقدسِ استان، همچنین، استفاده از زبان و گویش‏‌های محلی، امتیاز ویژه خواهد داشت.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ادامه داد: انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس با زبان شعر، اندیشه شعری، تخیل شعری، ساختار و زبان موسیقی، حس و عاطفه، از جمله ملاك‌ها و معیارهای داوری است.
 
وی با بیان اینکه اشعار منتخب در استان‌ها، برای انتخاب آثار برتر به بخش ملی ارسال خواهند شد و در بخش ملی نیز جوایز جداگانه‌ای به برگزیدگان تعلق خواهد گرفت، تصریح کرد: از نظر تعداد اشعار محدودیتی وجود ندارد، اما لازم است همه آثار به صورت تایپی در قالب فایل word و همراه با درج نام، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس در انتهای آن ارسال شود؛ ضمن اینکه اشعار برتر پس از ویرایش، چاپ خواهند شد.
 
واحد زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم ملی پایانی را آذر ماه 1400 اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان حداکثر تا 20 شهریور فرصت دارند تا آثار خود را به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‏‌های دفاع مقدس اردبیل ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها