دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
مشارکت 16 کتابفروشی آذربایجان‌غربی در طرح بهارانه کتاب 1400

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: 16 کتابفروشی تا به امروز در طرح بهارانه کتاب 1400 ثبت نام کرده‌اند.

رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: 16 کتابفروشی تا به امروز از سراسر استان در طرح بهارانه کتاب 1400 ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: طرح بهارانه کتاب 1400 از 17 خرداد ماه سال‌جاری شروع و تا 24 خرداد در کتابفروشی‌های عضو طرح در استان آذربایجان‌غربی ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: در «بهارانه کتاب 1400 » به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل  از سوی کتابفروشی‌ها پوشش داده می‌شود.

بابازاده با بیان اینکه سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر 2 میلیون ریال است، گفت: کتابهای عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند اما کتابهای آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتابهایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند، مشمول طرح نمی‌شوند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این تعداد  کتابفروشی شامل پرهام، درنا، سلیمی، علوم دانشگاهی، ایران کتاب، ختایی و بشری در ارومیه، زارع، شهر کتاب بوکان، موکریان، کتاب پیام، کتاب مهرگان، کتاب و نوشت افزار پژوهش، کتابسرای موکریان، کتابفروشی صالحی از شهرستان‌های نقده، سردشت، میاندوآب، مهاباد و بوکان در طرح بهارانه کتاب تا به امروز ثبت نام کرده‌اند.

بابازاده بیان کرد: کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح‌های قبلی، برای تایید شرکت در بهارانه کتاب ۱۴۰۰ نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

وی بیان کرد: به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور به طور مستقیم به
خریداران کتاب پرداخت می شود و در این طرح کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می‎ توانند کتاب‎های خود را که با شرایط تعیین شده به خریداران بفروشند.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها