دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
چرا سلطانیه شهر خلاق در حوزه ادبیات شد؟

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ارتباط با انتخاب شهر «سلطانیه» در بخش ادبی نخستین دوره شبکه‎ شهرهای خلاق توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، آیین نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر روز گذشته با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت مجازی برگزار و شهرهای خلاق در حوزه‌های موسیقی، ادبیات، مد و لباس، سینما، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، صنایع دستی، چاپ و بسته‌بندی و رسانه و مطبوعات معرفی شدند.

از بین شهرهای انتخاب شده در این جشنواره شهر «سلطانیه» زنجان در حوزه ادبیات و حوزه صنایع دستی به عنوان شهر خلاق معرفی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ارتباط با انتخاب شهر سلطانیه به عنوان شهر خلاق «ادبی» گفت: شهر سلطانیه در استان زنجان دارای تاریخی کهن بوده و روزگاری خاستگاه شاهان و امرای ایلخانی بود و مغولان که تحت تاثیر فرهنگ ایران قرار گرفته بودند در  این شهر آثاری از هنر و معماری را به یادگار گذاشتند که در نوع خود بی‌نظیر است.

محمدربیع احمدخانی با اشاره به اینکه شهر سلطانیه به لحاظ جاذبه‌های تاریخی و موقعیت جغرافیایی خاستگاه حضور بسیاری از گردشگران است، گفت: گنبد سلطانیه در شهر سلطانیه واقع است و در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده‌ است.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌های ارائه شده از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلطانیه برای شرکت در نخستین جشنواره شهرهای خلاق گفت: با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان سه طرح در حوزه‌های خوشنویسی، تجسمی و ادبیات با عنوان «طرح جشنواره مولانا و چلپی اوغلی» به دبیرخانه ارسال شد که علت انتخاب این عنوان هم وجود مقبره «چلپی اوغلی» در سلطانیه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به جزئیات طرح ارائه شده گفت: با اجرای این طرح در شهرستان، می‌توان در معرفی شهرستان سلطانیه بهتر عمل کرد و موجب گسترش و توسعه صنعت گردشگری و مشاغل دیگری نیز شد.

بر اساس این گزارش، سلطانیه یکی از شهرهای استان زنجان است که در ۳۷ کیلومتری شهر زنجان واقع است و گنبد سلطانیه و مقبره  اولجایتو در این شهر قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها