شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
همایش کتابت قرآن کریم در ابهر برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر از برگزاری همایش کتابت قرآن کریم در این شهرستان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

آیسان صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: هشتمین دوره کتابت قرآن کریم به‌همت انجمن خوشنویسان ابهر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ١٤٠٠ در شهرستان ابهر برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه سالانه در ماه مبارک رمضان این همایش برگزار می‌شود، افزود: هفتمین دوره این همایش در سال گذشته با همراهی قابل تحسین هنرمندان خوشنویس از سراسر استان و با برپایی نمایشگاه مجازی و اهدا آثار به کادر درمانی کرونا شهرستان ابهر برگزار شد.

صادقی با اشاره به اینکه امسال نیز کتابت قرآن کریم به‌صورت مجازی برگزاری خواهد شد، اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در همایش به انتخاب خود، سوره، آیات قرآن كریم و یا ترجمه سوره و آیات را با نوع قالب، دانگ و رنگ آزاد در اندازه کلی (۵۰×۳۵) و (۷۰×۵۰) کتابت کرده و عکس با کیفیت و اسکن شده آثار خود را از تاریخ 15 تا 20 اردیبهشت‌ماه به دبیرخانه ارسال کنند.

وی در پایان افزود: آثار کتابت شده به‌صورت نمایشگاه مجازی گروهی در كانال تلگرام و صفحه اینستاگرام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر به نمایش گذاشته شده و در نهایت تبدیل به کتابچه می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی بهار قرآن در ابهر نیز خبر داد و گفت: این مسابقه از کتاب 114 نکته حجت‌الاسلام قرائتی برگزار می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه آخرین مهلت شرکت در این مسابقه 25 اردیبهشت‌ماه است، افزود: شرکت در مسابقه برای عموم آزاد است و جوایز برندگان نیز پس از ماه رمضان همزمان با اختتامیه ششمین جشنواره رمضان اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها