جمعه ۲۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۰
روايت «عزيزي» از تعزيه حضرت علي‌اكبر(ع)

محمود عزيزي- نويسنده و كارگردان تئاتر- از انتشار كتاب «ترسا دختر مسيح» درباره تعزيه حضرت علي اكبر(ع) و حضرت علي اصغر(ع)، خبر داد._

عزيزی با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: در كتاب «ترسا دختر مسيح» به موضوع تعزيه حضرت علي اكبر(ع) و حضرت علي اصغر(ع) پرداختم؛ اين اثر از سوي مركز ترجمه و تاليف نشر آثار هنري- فرهنگستان هنر منتشر خواهد شد.

همچنین به گفته وي، كتاب «انديشه‌هاي برخي نظريه‌پردازان غربي درباره تعزيه و مراسم آييني» كه در آن تحول‌ پذيري تعزيه، نقاط ضعف، شاخصه‌ها و نظر جهانگرداني كه به ايران آمدند درباره تعزیه، نیز استفاده از امكانات امروزي در نمايش و ارتباط بين صحنه و سالن بررسي شده، آماده چاپ در انتشارات نام برده است.

به گفته عزيزي، نمايشنامه «بيژن و منيژه» كه براساس داستان بيژن و منيژه فردوسي با توجه به مخاطب امروز نوشته شده و مناسبات امروزي را مورد توجه قرار داده است نيز به‌ زودی از سوي نشر نقره روانه بازار كتاب مي‌شود.

عزيزي اين اثر را با حضور هومن برق‌نورد، نرگس امینی، محمد ساربان، نعمت اسداللهی، محمود فرهنگ، پرستو گلستانی، منوچهر علیپور و مرشد احدي تير و مرداد سال جاري در سالن اصلي تئاتر شهر به روي صحنه برد.

وي يادآور شد: نمايشنامه «اولاف و آلبرت» نوشته هنريش هانكل را ترجمه كرده‌ام كه درباره زندگي دو مرد بازنشسته و مشكلات آن‌ها در زندگي است. این کتاب را نیز برای انتشار به یکی از موسسات انتشاراتی خواهم سپرد.  










نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط