دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
«آتش بیار معرکه» وارد کتابفروشی‌ها شد

کتاب «آتش بیار معرکه» به قلم اکبر اسدعلیزاده در 192 صفحه ازسوی مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، سخن‌چینی به معنای بازگو کردن سخنان فردی نزد دیگری به قصد بر هم زدن روابط دوستانه آنان است؛ البته سخن‌چینی به گفتار محدود نمی‌شود و نوشتن یا اشاره را نیز دربرمی‌گیرد؛ همچنین پرده برداشتن از چیزهایی را که شخص علاقه به آشکار شدنشان ندارد، سخن‌چینی می گویند.

کتاب «آتش بیار معرکه» پژوهشی درباره سخن‌چینی و آثار و پیامدهای آن است که درباره موضوعات چون حرمت سخن‌چینی و راه‌های مقابله و درمان سخن‌چینی تالیف شده است.

این اثر در 4 بخش و 13 فصل تألیف شده است؛ بخش اول اثر این به مبحث کلیات اشاره دارد که در چهار فصل مفهوم‌شناسی، ابعاد سخن‌چینی، رابطه سخن‌چینی با غیبت و دروغ و گناهان، و علل سخن‌چینی تنظیم شده است. نویسنده این اثر، بخش دوم را به مسأله «حرمت سخن‌چینی» اختصاص داده است که در سه فصل به حرمت سخن‌چینی در آیات و روایات و فلسفه حرمت سخن‌چینی می‌پردازد.

بخش سوم کتاب «آتش بیار معرکه» با عنوان «راه‌های مقابله و درمان سخن‌چینی» تألیف شده که مشتمل بر دو فصل راه‌های مقابله با سخن‌چینی (از جمله تصدیق نکردن سخن نمام، ارشاد و نصیحت نمام، نهی از سخن نمام و نپذیرفتن آن) و راه‌های درمان سخن‌چینی (اعم از تشویق نمام برای ترک، تعلیم و تربیت اسلامی، توبه و انابه، به یادآوردن عقوبات اخروی) است.

چهارمین و آخرین بخش از این اثر، آثار و تبعات سخن‌چینی را در چهار فصل مورد بررسی قرار می‌دهد. کتاب «آتش بیار معرکه» به قلم اکبر اسدعلیزاده در 192 صفحه و به قیمت 34 هزار تومان با شمارگان 500 نسخه از سوی مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها