سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
نگاه جدید به شعر نوجوان در مجموعه «شعر شباب»/ کشف‌های شاعرانه در «هزاروشصت و پانصد»

پیوند فرهادی در یادداشتی که در اختیار ایبنا قرار داده مجموعه بیست جلدی «شعر شباب» و کتاب «هزاروشصت و پانصد» را برای مطالعه نوروزی به کودکان و نوجوانان پیشنهاد کرده است.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)-پیوند فرهادی: با آرزوی داشتن سالی شاد و پر از سلامتی برای همه کودکان و نوجوانان می‌خواهم به مخاطبان کودک و نوجوان، خواندن تعدادی کتاب‌ را در روزهای نوروز پیشنهاد کنم.

درحوزه شعر کودک برای گروه سنی «ب» کتاب «هزاروشصت و پانصد» سروده طیبه شامانی چاپ انتشارات به نشر را پیشنهاد می‌کنم. این کتاب پر از کشف‌های شاعرانه و بدیع است و با دیدگاه‌های کودکان بسیار منطبق است و از این جهت در حین لذت بخشی به مخاطبان کودک‌‌ خود این امکان را می‌دهد تا با نگاهی نو به دنیای پیرامون خود بنگرند.
 
به نوجوانان علاقه‌مند به شعر هم مجموعه بیست جلدی «شعر شباب» چاپ شده در نشر گویا را پیشنهاد می‌کنم که شامل بیست کتاب شعر از بیست شاعر مطرح کشور است. این مجموعه به شعر نوجوان نگاه جدیدی دارد و از نقاط قوت آن، تنوع در موضوع‌ها و قالب‌های شعری و احترام به سلیقه‌های مختلف است.

همچنین در هر کتاب زندگینامه خودنوشت کوتاهی از شاعران مجموعه ارائه شده است که بسیار جذاب و خواندنی است و در هر کتاب اشاره کوتاهی به سبک شخصی شاعر شده است که از این جهت خواندن آن برای علاقه‌مندان به شعر و ادبیات و دانشجویان و محققان این رشته، خالی از لطف نخواهد بود.
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها