سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
فروش بیش از 300 میلیون تومانی «زمستانه کتاب 99» در آذربایجان‌غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: در «زمستانه کتاب ۹۹» بیش از 3 میلیارد و 165 میلیون ریال سود نصیب کتابفروشی‌های این استان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه در طرح «زمستانه کتاب 99» ، 21 کتابفروشی حضور فعال داشته‌اند، افزود: این تعداد کتابفروشی از شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، نقده، سردشت، میاندوآب، مهاباد و بوکان در این طرح مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه در این طرح در مدت هفت روز از نهم لغایت شانزدهم اسفندماه شهروندان مجاز به خرید کتاب از کتابفروشی‌های عضو این طرح بودند، گفت: همچنین علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی با ارائه کارت ملی تا سقف ۲۰۰ هزار تومان کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کرده‌اند.

حجت الاسلام خدایاری ادامه داد: همچنین در این طرح 4 هزار و 975 جلد کتاب در طرح زمستانه 1399 فروش رفت و از این بابت بیش از 3 میلیارد و 165 میلیون ریال فروش نصیب کتابفروشی‌های طرح شده است.
 
وی گفت: در این طرح پاتوق کتاب ارومیه، پرهام، حسینی، خانه دوست، درنا، زارع، سلیمی، شهر کتاب بوکان، شهر کتاب ارومیه، علوم دانشگاهی، موکریان، نمایشگاه کتاب ختایی، کافه کتاب ارومیه، کتاب پیام، کتاب گزینگ، کتاب مهرگان، کتابسرای بشری، کتاب موکریان، کتابفروشی صالحی و ظرافت حضور داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: طرح‌های فصلی کتاب شامل طرح عیدانه، طرح تابستانه و طرح پاییزه اقدامی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که یارانه نشر را به شکلی هدفمندتر به علاقه‌مندان یار مهربان اختصاص می‌دهد.

وی افزود: همچنین در طرح «زمستانه کتاب ۹۹» به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه از سوی کتاب‌فروشی‌ها فراهم شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها