سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
«با دیگری در متن» به کتابفروشی‌ها راه یافت

کتاب «با دیگری در متن» نوشته رویا مولاخواه به‌همت انتشارات «سمت روشن کلمه» در بندرعباس منتشر شد.

مدیر انتشارات «سمت روشن کلمه» با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در هرمزگان گفت: کتاب «با دیگری در متن» در حوزه نقد و بررسی داستان با تحلیل‌هایی از منظر ساختار ادبی داستان، روانشناختی، جامعه‌شناختی، فمنیستی و تبارشناسی کتاب نوشته شده است.

یدالله شهرجو افزود: رویا مولاخواه در این مجموعه، ۱۰ مجموعه شاخص از ادبیات داستانی جهان و ایران را برای نقد و تحلیل خود انتخاب کرده است.

وی در ادامه در تشریح متن این اثر تصریح کرد: خواندن و خوانش متن، شرحِ جمله به جمله متن است. خواندن، خود کنشی است نظام‌دار و هدفمند که هدفش شناخت مناسبات درونی عناصر متن است. خواندن از استقلال متن آغاز می‌کند و به آن وفادار می‌ماند.

به گفته این ناشر، تفسیر و خوانش متن کتاب‌ها در واقع پاره پاره کردن آن است و خواندن گونه‌ای تفسیر نظام‌دار است که کل متن را موضوع کار خود قرار می‌دهد. خواندن از جنبه استثنائی و ویژه متن می‌گذرد و سرانجام به این حکم می‌رسد که هیچ متنی یکه نیست حتی اگر وزنۀ عناصر ویژه‌اش سنگین باشد! تاویل در حکم جست‌وجوی متن دیگر است با دیگری در متن ماندن، با دیگری در متن قدم زدن و پشت متن‌های مورد نظر را واکاوی کردن، خواندن، ضرورت یک متن است.

یادآوری می‌شد، کتاب «با دیگری در متن» نوشته رویا مولاخواه با ویراستاری مونا اصفهانی و صفحه‌آرایی اعظم حسین‌زاده در شمارگان ۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات «سمت روشن کلمه» راهی بازار کتاب شده است. طراحی جلد این کتاب را هم سمیرا مِهری بر عهده داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها