پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
نمایشگاه مجازی کتاب تهران عدالت جغرافیایی را برای کشور به‌همراه داشت

سیدامین امامی‌زاده گفت: دسترسی گسترده در سراسر کشور از مهمترین مزایای نمایشگاه مجازی کتاب تهران است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سیدامین امامی‌زاده، مدیرمسئول انتشارات رویان‌پژوه در گفت‌وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران بیان کرد: ایده برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران در شرایط شیوع بیماری کرونا، بسیار خوب و خلاقانه بود؛ برخلاف تصورات، استقبال خیلی خوبی هم از نخستین دوره این نمایشگاه صورت گرفت. اگر می‌دانستیم این اندازه از نمایشگاه استقبال می‌شود، خودمان را برای این حجم از سفارش کتاب آماده‌تر می‌کردیم.
 
وی افزود: فقط برخی موارد در زیرساخت‌ها یا سیستم پست، مشکلاتی برای ناشران و مخاطبان ایجاد کرد که البته به مرور برطرف شد. به‌هرحال وجود چنین مواردی در شروع هر کاری طبیعی است. این آزمون و خطاها، استفاده از تجربیات این دوره و برگزاری جلسات کارشناسی با حضور مسئولان و اهالی نشر، کمک می‌کند رویدادهای بعدی بهتر برگزار شوند.
 
این ناشرتخصصی حوزه پزشکی و سلامت گفت: نفس برگزاری نمایشگاه در چنین شرایطی ارزشمند بوده و اگر با برنامه‌ریزی همراه باشد، برای آینده بسیار امیدوارکننده است. امیدوارم این کار تداوم داشته باشد و پیشنهاد می‌دهم که به‌صورت دوره‌ای رسمی برگزار شود.
 
امامی‌زاده ادامه داد: دسترسی گسترده در سراسر کشور از مهمترین مزایای نمایشگاه مجازی کتاب تهران است. اینکه مردم از دورترین نقاط کشور امکان حضور در نمایشگاه را داشتند، موجب خرسندی است. در نمایشگاه مجازی کتاب متوجه شدیم بسیاری از درخواست‌های ما از استان‌های دور و حتی مناطقی بوده که تا پیش از این اسمشان را هم نشنیده بودیم. برگزاری نمایشگاه به‌نوعی یک عدالت جغرافیایی را برای کشور به همراه داشت.
 
وی اظهار کرد: از این نمایشگاه می‌توان خروجی‌های خوبی دریافت کرد. به‌عنوان مثال از روی توزیع جغرافیایی خریداران می‌توان دریافت که کدام شهرها بیشتر کتابخوان دارند و بر این اساس برای ترویج کتابخوانی و تقویت زیرساخت‌های مناطق مختلف برنامه‌ریزی کرد. یک موضوع جالب این بود که با بررسی این نکته دریافتیم که شهر تبریز، مردمی بسیار کتابخوان دارد، چراکه تعداد زیادی از خریداران ما اهل این شهر بودند.
 
امامی‌زاده با اشاره به تعداد عناوین عرضه‌شده از سوی این مرکز نشر در نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: حدود 700 عنوان کتاب در زمینه‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و کتاب‌های خاص در نمایشگاه عرضه کردیم که نزدیک به 60 عنوان از این کتاب‌ها از ابتدای سال جاری به چاپ رسیده‌اند.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا هشتم  بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها