شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
سردرگمی «میدان کتاب» در یزد!

یک سال بعد از بهره‌برداری از میدانی به‌نام کتاب در یزد، حالا عضو شورای اسلامی این شهر یزد از طراحی اِلِمانی کتابی برای آن خبر می‌دهد!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، شهر یزد در سال 98 به‌واسطه فعالیت‌های ترویجی در زمینه کتاب و کتابخوانی توانست عنوان پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص دهد و برنامه‌های مختلفی نیز در این زمینه اجرا شد.

اگرچه این عنوان برای شهری تاریخی مانند یزد مایه افتخار بود و باعث شد که حداقل مردم با این عنوان بیشتر آشنا شوند و توجه بیشتری به امر کتاب و کتابخوانی صورت گیرد، اما برخی کوتاهی‌ها ازجانب برخی دستگاه‌های مسئول، ناراحتی اهل کتاب را به همراه داشت.

کم‌کاری در زمینه تبلیغات شهری و عدم پیگیری موضوع اختصاص میدان و اِلِمان کتاب در یزد ازسوی شهرداری، یکی از این نقائص بود که همچنان نیز سایه این بی‌تدبیری بر سر شهر وجود دارد.

«میدان کتاب» که سال گذشته توسط شهرداری یزد در نقطه‌ای از شهر بدون نام و نشانِ مرتبط با کتاب مورد بهره‌برداری قرار گرفت، بعد از گذشت یک سال همچنان بلاتکلیف است و نام میدان کتاب در آن نصب نشده است.

با وجود پیگیری‌های متعدد خبرنگار ایبنا از اعضای شورای اسلامی شهر یزد، شهرداری و سازمان سیما و منظر شهرداری یزد و به‌رغم گزارش‌های متعددی که در این باره در ایبنا منتشر شد، همچنان این میدان بدون اِلِمان است و هیچ نام و نشانی از کتاب بر خود ندارد.

از شواهد و قرائن اینگونه به نظر می‌رسد که این موضوع ظاهرا تنها یک رفع تکلیف ازسوی شورای اسلامی شهر یزد و شهرداری در رابطه با موضوع مهم کتاب و کتابخوانی در سال پایتختی کتاب ایران بوده است؛ وگرنه بعد از یک سال، موضوع از بلاتکلیفی خارج می‌شد.

امروز در نشست خبری «حمید رضا قمی»، عضو شورای اسلامی شهر یزد با رسانه‌های یزد که به صورت برخط برگزار شد، خبرنگار ایبنا در خصوص آخرین تصمیمات در رابطه با این میدان سوال کرد، اما همانند گذشته، این سوال به یک پاسخ تکراری منجر شد.

قمی در این خصوص گفت: طرح اِلِمان میدان کتاب برای مسابقه آماده و در حال بررسی است و در هیات داوری قرار گرفته و طرح یادشده به‌زودی منتشر می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر قرار نیست این المان نصب شود، آیا امکان تغییر نام میدان هست؟ گفت: میدان کتاب قرار نیست نامش عوض شود و امیدواریم به‌زودی این اتفاق صورت گیرد و المان آن نصب شود.

اما آنچه مشاهده می‌شود، عدم توجه مسئولان شهری به بحث کتاب و کتابخوانی و توجه به مباحثی غیر از این امر است؛ زیرا اگر قرار است ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه گسترش پیدا کند نیازمند توجه ویژه مسئولان امر است و در غیر این صورت نباید انتظار داشت که کتاب به عنوان یکی از کالاهای موجود در سبد خرید مردم قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط