چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
توزیع کاغذ دولتی در کنترل قیمت کتاب موثر بوده است

به گفته مدیر نشر امتحان، قیمت پشت جلد کتاب ناشی از افزایش قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله کاغذ است و توزیع کاغذ دولتی در این سال‌ها تا حدود زیادی در کنترل قیمت‌ها موثر بوده است.

سید اکبر رئیس‌نیا مدیر نشر امتحان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به توزیع کاغذ دولتی و اثرات آن در بازار نشر گفت: کاغذ فقط بخشی از مواد اولیه‌ای است که طی سال‌های اخیر، بالا رفتن قیمت آن به افزایش قیمت کتاب منجر شده است و موارد دیگری هم در این زمینه وجود دارد که برای ناشران اهمیت دارد و تامین آن‌ها ضروری است.
 
وی ادامه داد: بالا رفتن هزینه‌های تامین فیلم و زینک، تولید محتوا یا صفحه‌آرایی و سایر هزینه‌های سربار هم از این موارد به‌شمار می‌آید که به گران شدن قیمت کتاب منجر شده است.
 
رئیس‌نیا با بیان اینکه اگرچه قیمت کاغذ ثابت مانده است یا اینکه حتی اگر قیمت آن هم سیر نزولی داشته باشد، اما نباید انتظار داشته باشیم که بهای کتاب مثل سابق پایین بیاید، زیرا همانطور که گفتم عوامل مختلف دیگری هم در تعیین قیمت آن‌ موثر است.
 
وی با طرح این موضوع که کاغذ به عنوان مواد اولیه مورد نیاز کتاب همواره مورد توجه بوده است، یادآور شد: قیمت پشت جلد کتاب ناشی از افزایش قیمت‌ها در بحث زینک و مقوا و خدمات صحافی و .. است اما استمرار توزیع کاغذ دولتی در این سال‌ها تا حدود زیادی در کنترل قیمت‌ها موثر بوده است.
 
رئیس‌نیا تاکید کرد: کتاب با توجه به شرایط موجود و افزایش قیمت سایر کالاها گران نیست و اگر برخی می‌گویند قیمت آن بالا است به این دلیل است که قبلا یارانه‌های زیادی برای کالاهای مختلف وجود داشت و ما هم عادت داشتیم همه چیز را با قیمت پایین خریداری کنیم و الان این سوبسیدها برداشته شده و اثرات خود را باقی گذاشته است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها