دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
کارگردانان «گامبی وزیر» اقتباس سینمایی از «خنده در تاریکی» ناباکوف می‌سازند

قرار است به زودی یک فیلم سینمایی امریکایی با اقتباس از رمان «خنده در تاریکی» نوشته ولادیمر ناباکوف، نویسنده روسی ساخته شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته- عوامل مینی‌سریال موفق تلویزیونی گامبی وزیر برای تولید یک اثر اقتباسی دیگر از رمان «خنده در تاریکی» نوشته ولادیمر ناباکوف، نویسنده روسی وارد همکاری شده‌اند.

اسکات فرانک و آلن اسکات که به تازگی مینی‌سریال پرفروش تلویزیونی گامبی وزیر بر اساس رمان والتر تویس با کارگردانی آن‌ها ساخته شده، ساخت این پروژه اقتباسی را که نویسنده روسی اولین بار در سال 1932 به زبان روسی منتشر کرد بر عهده دارند.

آنیا تیلور جوی، هنرپیشه امریکایی نیز که نقش اصلی را در مینی سریال گامبی وزیر بازی کرده در پروژه جدید نیز به عنوان بازیگر حضور خواهد داشت.

اسکات فرانک در مصاحبه با پادکست واچ درباره ساخت این اثر گفت:  «ساخت این فیلم هیجان پیچیده‌ای دارد. قصد دارم یک فیلم نوار را بسازم؛ با این حال این یک فیلم درون یک فیلم است.»

پیش از این یک فیلم فرانسوی- بریتانیایی به کارگردانی تونی ریچاردسون بر اساس رمان «خنده در تاریکی» ناباکوف در سال 1969 ساخته شد که نیکول ویلیامسون، آنا کارینا و پیتر بولز در آن ایفای نفش کردند.

«خنده در تاریکی» اولین بار در سال 1932 به زبان روسی منتشر شد. انتشار ترجمه انگلیسی این رمان با نام «تاریکخانه دوربین» در سال ۱۹۳۶ چندان برای ناباکوف رضایت‌بخش نبود و چندین بار آن را بازنویسی کرد و عناصر اصلی داستان به ویژه نام شخصیت‌ها و قهرمان‌های داستان را تغییر داد. خنده در تاریکی از سال 1938 با نام شناخته‌شده امروزی تا به امروز منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها