چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
سمنان از طرح‌های خود در راه کسب عنوان پایتخت کتاب رونمایی می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ضمن تقدیر از تلاش متولیان فرهنگی سمنان در راه دستیابی به عنوان پایتخت کتاب ایران، از رونمایی طرح‌های مرتبط با پایتخت کتاب خبر داد و گفت: این برنامه در روز یکشنبه 26 آبان ماه در سمنان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، فرشید فلاح در نشست بررسی طرح‌های شهرداری سمنان که صبح چهارشنبه در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این شهر برگزار شد، افزود: در برنامه رونمایی از این طرح ها که در دبیرخانه پایتخت کتاب سمنان برگزار خواهد شد طرح‌ها و برنامه‌های ویژه پایتخت کتاب رونمایی می‌شود.

وی افزود: در طرح پایتخت کتاب به عنوان یک فستیوال بین شهری شهرداری محور است و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نیروی کمکی محسوب می‌شود.

فلاح با بیان اینکه در این طرح آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه‌های عمومی و شهرداری نقش دارند گفت: در برنامه یکشنبه آینده طرح‌ها و برنامه‌های این دستگاه‌ها در خصوص پایتخت کتاب رونمایی و اعلام خواهد شد.

وی با تقدیر از سازمان‌های بازیافت و سیمامنظر شهرداری سمنان به منظور فعالیت‌های آنان و مشارکت در این برنامه گفت: تمام همت و تلاش طرح پایتخت کتاب افزایش سرانه مطالعه و توجه به کتاب به عنوان عامل اصلی در دستیابی به توسعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار امیدواری کرد: در صورت تحقق این برنامه‌ها که متکی به ابتکار و نوآوری و نیزمشارکت بخش مردمی و خصوصی است در سال 1400 یا 1401 موفق به کسب عنوان پایتختی کتاب برای سمنان شویم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه گفت: مبنای توسعه کشورها در شرایط فعلی تنها متکی به تولید ناخالص ملی نخواهد بود بلکه هدف گذاری‌ها متکی به توسعه سرمایه انسانی و فرهنگی شهروندان استوار است.

عباس بابایی توجه به مطالعه و کتاب را مبنای توسعه فکری و اندیشه ورزی در جوامع دانست و اظهار داشت: در این زمینه توجه و تاکید بر افزایش سرانه مطالعه و علاقه مند کردن شهروندان به مطالعه باید بیش از پیش مورد توجه و همت مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

وی با تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر هدف گذاری در خصوص کتاب و ارتقای شاخص‌های مطالعه در جامعه گفت: شهرداری و این سازمان نیز به صورت جدی به این مباحث ورود کرده و طرح‌هایی را در دستور اجرا و طراحی دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان با بیان برخی از این طرح‌ها گفت: سازمان‌های بازیافت و سیما و منظر شهرداری سمنان نیز در این عرصه وارد شده و در برنامه های خود توجه به کتاب و نیز ایجاد المان‌های شهری بر مبانی کتاب را در دستور کار دارند.
 
سید یاسر حسن‌پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان نیز در این نشست از بررسی طرح‌های مذکور توسط این اداره کل خبر داد و به معاون خود ماموریت داد تا در نشستی با مسئول دبیرخانه پایتخت کتاب به بررسی طرح‌ها و زمینه‌های همکاری پرداخته و در این زمینه اقدام نماید.

رضا شمس‌خانی مسئول دبیرخانه پایتخت کتاب سمنان نیز در این نشست طرح‌های متکی بر استفاده از فناوری روز را در خصوص توسعه و ترویج مطالعه ودسترسی آسان مردم به کتاب تبیین کرد و گفت: در این طرح‌ها استفاده از تکنولوژی روز مد نظر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها