شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درگذشت طوبی کرمانی را تسلیت گفت

ابوذر ابراهیمی‌ترکمان با صدور پیام، درگذشت طوبی کرمانی، مديركل پيشين امور اجتماعی و ايرانيان خارج از كشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متن این پیام بدین شرح است:

«إنالله و إنا إلیه راجعون
خبر اندوه بار درگذشت همکار دیرین، سرکار خانم دکتر طوبی کرمانی موجب تأثر و تألم اینجانب و همکارانم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شد. وی همواره در تلاش و خدمت به فرهنگ ایران اسلامی و اعتلای کشور بود و درگذشت ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای اهالی فرهنگ و شاگردان وی در مراکز علمی و دانشگاهی می‌باشد.
 
اینجانب این ضایعه را به اهالی علم و فرهنگ، همکاران گرامی، شاگردان ایشان، خانواده معزز و تمامی بازماندگان تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه، غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌نمایم.»
 
کرمانی دانش‌آموخته مقطع دکتری فلسفه اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران بود.
 
مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عضو کمیسیون بانوان و جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای خیرین سلامت کشور، عضو شورای مرکزی شورای فرهنگی اجتماعی زنان، نخستین زن رایزن علمی و فرهنگی در یونان، مدیرمسئول نشریه علمی پژوهشی «زنان»، مولف و مترجم برتر بین‌الملل دانشگاه تهران، مدیرکل سابق امور اجتماعی و ایرانیان خارج از کشور، عضو شورای سیاستگذاری زنان اهل بیت(ع) ازجمله مسئولیت‌های وی بود.
 
تألیف بیش از ۶۰ مقاله، تألیف و تصنیف ۱۲ کتاب علمی و اجتماعی و شرکت در بیش از ۸۰ کنگره ملی و بین‌المللی در داخل و خارج کشور از جمله آثار علمی و فرهنگی طوبی کرمانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها