پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
جشنواره ادبی چلتنهام 2020 مجازی برگزار می‌شود

جشنواره ادبی چلتنهام که از قدیمی‌ترین جشنواره‌‌های ادبی دنیا است به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته- هرساله در زمان جشنواره ادبی چلتنهام جمعیت بسیاری از مردم راهی این شهر در جنوب غربی انگلستان می‌شوند تا رویدادهای ادبی این جشنواره را که یکی از بزرگ‌ترین، قدیمی‌ترین و پرمخاطب‌ترین جشنواره‌های ادبی دنیاست و چهره‌های مشهور حاضر در آن را از نزدیک ببینند. امسال که به سبب ویروس کرونا اغلب نمایشگاه‌ها و رویدادهای مربوط به کتاب لغو شده مسئولان برگزاری این جشنواره تصمیم به برگزاری آنلاین این رویداد ادبی گرفته‌اند.

لن جورج، مدیر جشنواره‌ها گفت: «ما روح این جشنواره‌ را به صورت آنلاین باز خواهیم گرداند و احساس لذت بردن از کتاب‌ها را با هزاران نفر در سراسر جهان که نمی‌توانند امسال در جشنواره چلتنهام حضور یابند سهیم خواهیم شد.»

او در ادامه افزود: «از آغاز قرنطینه و زمانی احساس کردیم بیش از هر زمان دیگری به فرهنگ و خلاقیت نیاز داریم جشنواره ادبی چلتنهام متعهد شد تا رویدادهایش را به صورت آنلاین به خانه‌های سراسر مردم دنیا به صورت رایگان ببرد و از آن‌جایی که به سبب بحران کوید 19 درآمدهای اصلی حاصل از فروش بلیط برای این جشنواره از دست رفته امیدواریم که مخاطبان علاقه‌مند و مردم داوطلبانه به کمک ما بیایند تا بتوانیم به این مسیر ادامه دهیم.»

 این جشنواره مجازی شاهد بیش از 100 رویداد پخش زنده با میهمانان با حفظ فاصله اجتماعی در تالار شهر چلتنهام و تاتر اوریمان خواهد بود.

این رویدادها از طریق وبسایت فستیوال‌های چلتنهام و از طریق هاب دیجیتال قابل مشاهده است؛ جایی که مخاطبان می‌توانند با سخنرانان و سایر افراد وارد تعامل شوند. بازدیدکنندگان از این هاب می‌توانند سایت جشنواره مجازی را با انتخاب خود هدایت کنند، از کتابفروشی بازدید کنند و فعالیت‌ها و برنامه‌های کتاب‌دوستان از همه گروه های سنی را کشف کنند.

امسال این رویداد شامل محتواهای منحصر به فرد برای چلتنهام خواهد بود؛ همراه با برخی نام‌های بزرگ در عرصه نشر شامل نویسندگان، برندگان جوایز ادبیات داستانی و غیر داستانی، شاعران، هنرمندان و صداهای جدیدی که درباره طیف وسیعی از موضوعات از سفر و ماجراجویی تا غذاها و نوشیدنی‌ها، روش زندگی، تاریخ، هنر و مذهب سخنرانی خواهند کرد.

جزئیات کامل این رویداد روز جمعه 28 آگوست اعلام می‌شود و جشنواره از روز جمعه 2 اکتبر تا یکشنبه 11 اکتبر برگزار خواهد شد.

جشنواره ادبی چلتنهام که از قدیمی‌ترین جشنواره‌های ادبی دنیاست از سال 1949 به صورت سالانه در فصل پاییز در شهر چلتنهام انگلستان برگزار می‌شود. این جشنواره بدون داوری آثار ادبی پذیرای تمامی نویسندگان و ادبای انگلیسی زبانی است که قصد دارند تا با حضور در این شهر در اهداف خیریه جشنواره مشارکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها