دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
دانمارک دو کتاب در زمینه حقوق بشر را در میانمار منتشر و توزیع کرد

نهادهای فرهنگی دانمارک دو کتاب آموزش حقوق بشر به زبان میانماری را در دانشگاه‌های داگون، یانگون و ماندالی میانمار معرفی و عرضه کردند.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کشور دانمارک دو کتاب آموزش حقوق بشر به زبان میانماری در دانشگاه‌های داگون، یانگون و ماندالی میانمار را معرفی و عرضه کرد. كتاب نخست در مورد حقوق بشر، سیاست و عملكرد آن است كه توسط مایكل اوگارت ویرایش شده است و کتاب دیگر راهنمای آموزش حقوق بشر است.

جان نلسون، سفیر دانمارک در میانمار درباره این دو کتاب گفت:  امیدوارم این دو کتاب برای اشتغال فارغ التحصیلان حقوق چه در امور حقوقی و یا بخش‌های دولتی مفید واقع شود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد این دو کتاب دانش و درک لازم در مورد چگونگی استفاده از حقوق بشر برای منافع همه افرادی که در میانمار زندگی می‌کنند، فراهم کند.

در کتاب حقوق بشر، سیاست و عملكرد آن، نظریه‌ها و عملکرد این نظریه‌ها و اقدامات حقوق بشر در سیاست بین الملل، حقوق بشر و دین، گرایش‌های جنسی به جنسیت دیگر، جنسیت‌های زن و مرد، شکنجه‌های جنسیتی، قاچاق انسان، مهاجرت‌های اجباری و موضوعات دیگری را در برمی‌گیرد.

کتاب راهنمای آموزش حقوق بشر نیز با هدف کمک به تدریس استادان و یادگیری دانشجویان حقوق ارائه شده است.

پروژه انتشار این دو کتاب جزئی از برنامه‌های حمایتی از طرف دولت دانمارک در زمینه حاکمیت قانونی و حقوق بشر در میانمار است. دوکشور توافقنامه همکاری‌ها در این زمینه را امضاء کرده‌اند.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند این خبر را برای ایبنا ارسال کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها