یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
اهدای کتاب به اقشار آسیب‌پذیر در شهرستان آرادان

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آرادان همزمان با شیوع ویروس کرونا و اجرای سراسری طرح مواسات جهت کمک به اقشار آسیب‌پذیر با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی بیش از 200 جلد کتاب در موضوعات مختلف نیز بین این اقشار توزیع کرد.

محسن فدایی باشی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آرادان در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آرادان با همکاری سپاه پاسداران این شهرستان برای تهیه بسته‌های حمایتی در قالب طرح مواسات بیش از 200 جلد کتاب با موضوعات ادبیات کودک، دین و مذهب و سرگرمی به این طرح اختصاص داد.

وی یادآور شد: علاوه بر کمک‌های معیشتی باید سهمی هم به توسعه فرهنگی و آموزشی در ایام قرنطینه بیماری کرونا اختصاص یابد که اهدای کتاب یکی از راههای توسعه فرهنگ است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آرادان همچنین اظهار امیدواری‌ کرد: گنجاندن محصولات فرهنگی در بسته‌های معیشتی می‌تواند نقش مؤثری در اعتلای فرهنگ و هنر ایفا کند.

محسن فدایی‌باشی هدف از طرح اهدا کتاب را انس و الفت هر چه بیشتر مردم و علاقمندان به کتاب، توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در سنین مختلف و مناطق مختلف دانست و تصریح کرد: باید در مدت زمان قرنطینه خانگی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نهایت استفاده را از فرصت بوجود آمده ببریم و کتابخوانی همنشین مناسبی برای این روزها است.

وی ادامه داد: همزمان با شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی از شهروندان جهت پرکردن اوقات فراغت‌شان به کتاب روی آوردند و مطالعه کتاب‌های صوتی و پی دی اف جزو عادت روزانه آنها گشته است که امیدوارم این سنت حسنه ممتد باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها