یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
ارسال نامه به معاون اقتصادی رییس‌جمهور برای بهره‌مندی صنعت چاپ از وام حمایتی اصناف

نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران از ارسال نامه به معاون اقتصادی رییس‌جمهوری خبر داد و گفت: در این نامه خواستار اعطای وام حمایتی از اصناف به چاپخانه‌داران شدیم، تزریق این وام به صنعت چاپ می‌تواند امید را در دل همکاران و فعالان این حوزه ایجاد کند.

بهمن پورمند نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به تلاش‌های این اتحادیه برای بهره‌مندی چاپخانه‌داران از حقوق و مزایا گفت: فروردین ماه امسال اعلام شد که در شرایط کرونایی کشور وام ۱۲ درصدی حمایتی از اصناف از سوی دولت پرداخت خواهد شد که این حمایت‌ها در قالب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.
 
وی افزود: در این زمینه فهرستی آماده شده و اسامی مشاغل و صنوف مختلف در آن ذکر شده بود که متاسفانه نام صنعت چاپ در این فهرست قرار نداشت.
 
پورمند با اشاره به ارسال نامه برای معاون اقتصادی رییس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس اتاق اصناف تهران عنوان کرد: به دنبال این موضوع نامه‌ای نوشته و به این سه نهاد ارسال کردیم تا صنعت چاپ نیز در فهرست مشاغل و صنوف واجد دریافت این وام قرار گیرد تا هم‌صنفی‌ها و همکاران نیز بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.
 
وی با بیان اینکه فعالان صنعت چاپ نیز در دوران کرونا آسیب‌های زیادی متحمل شدند، ادامه داد: اکنون وضعیت به‌گونه‌ای است که بسیاری از همکاران به دلیل مشکلات عدیده اقتصادی نمی‌توانند تصمیم مشخص و درستی برای آینده حرفه‌ای خود داشته باشند و این تسهیلات می‌تواند حجم زیادی از دغدغه‌های آن‌ها را برطرف کند.
 
پورمند تاکید کرد: بخش عمده مشکلات ما در صنعت چاپ وارداتی بودن مواد اولیه مورد نیاز چاپخانه‌داران است که به دنبال نوسانات نرخ ارز تغییرات زیادی دارد و خرید این مواد اغلب فشار مضاعف برای چاپخانه‌داران به همراه دارد.
 
وی با بیان اینکه صنعت چاپ کشور این‌روزها احوال ناخوشی دارد، گفت: در هر کشوری تولیدی‌های خرد و کوچک چرخ‌های اقتصاد کشور را می‌چرخانند و در ایران نیز وضعیت به همین منوال است، در این زمینه امیدوارم راهکاری برای حمایت از فعالان صنعت چاپ پیش‌بینی شده باشد.
 
به گفته پورمند، تزریق وام‌های حمایتی با شرایط مناسب به بدنه چاپخانه‌داران و سایر صنوف می‌تواند چرخ‌های زنگ‌زده این صنعت را به حرکت درآورد، امید را در دل همکاران ایجاد و از سختی‌های ادامه حرکت در این مسیر را کاهش دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها