یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
‎پایان طرح «تاریخ شفاهی موزه مردم‌شناسی»

طرح «تاریخ شفاهی موزه مردم‌شناسی؛ مجموعه گفت‌و‌گوها و هم‌اندیشی اندیشمندان» به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، طرح «تاریخ شفاهی موزه مردم‌شناسی؛ مجموعه گفت‌و‌گوها و هم‌اندیشی اندیشمندان» که با توجه به اولویت های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیاز های کاربردی کشور در توجه به فرهنگ بومی و اصیل مردم تعریف شده به پایان رسید.
 
علیرضا حسن‌زاده رییس پژوهشکده مردم‌شناسی گفت: طرح یاد شده با تلاش مینو سلیمی و مریم پهلوان شریف اعضای پژوهشکده مردم شناسی به پایان رسیده و آماده انتشار است. این طرح مجموعه گفت‌و‌گوهایی را با اندیشمندان و صاحب نظران مختلف در مورد تاریخ موزه مردم شناسی در ایران، استراتژی طراحی آن، جایگاه و اهمیت موزه مردم شناسی ملی و مادر در بر دارد.

حسن‌زاده تصریح کرد: این طرح با توجه به اولویت های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیاز های کاربردی کشور در توجه به فرهنگ بومی و اصیل مردم تعریف شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: این اثر مهم با توجه به فقدان منبع در حوزه موزه های مردم شناسی در کشور، از سوی پژوهشگاه با همکاری مراکز مرتبط منتشر شود.

مینو سلیمی پژوهشگرو مردم‌شناس نیز در این باره گفت: پژوهش حاضر حاصل گفت‌و‌گو با اندیشمندان و افرادی است که یکی از اصلی‌ترین درگیری‌های روزمره زندگی‌شان موزه است.

او گفت: صاحب نظران این سلسله از گفت‌وگوها همه بر وجود و پایه‌گذاری موزه مردم‌شناسی به عنوان یک وظیفه ملی تاکید داشته و ایجاد آن را امری می‌دانند که در جهان امروز که ظهور صورت‌های صنعتی با میرایی عناصر مهم و کهن زندگی بشر مقارن شده، با وجود تنوع فرهنگی چشمگیر ایران که بر بستر وحدت و همبستگی جلوه گرمی شود، باید روزی اتفاق بیافتد و از ایده ایجاد آن هرگز نباید چشم پوشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها