یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
معرفی نویسندگان بومی شاهرود مهمترین دستاورد ایام قرنطینه خانگی بود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت: در ایام تعطیلات نوروز با هدف ترويج فرهنگ مطالعه و شناسایی بیشتر نویسندگان شاهرودی هر روز یک نویسنده را به اهالی شهرستان معرفی کردیم و استقبال خوبی از این طرح شد.

رضا مهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، با تاکید بر لزوم معرفی مولفین بومی به دوستداران فرهنگ و هنر افزود: در قالب چتر حمایتی از نویسندگان بومی شهرستان هر روز یک کتاب به شهروندان معرفی شد.

وی گفت: با توجه به اوقات فراغت و لزوم در خانه ماندن اهالی کتاب و معرفی نویسندگان بومی لازم بود تا قدمی برای معرفی مولفان شهرستان برداریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود تصریح کرد: از جمله عناصری که برای ترویج و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بسیار مهم و تعیین کننده دانسته می‌شود نقش دولت و رسانه‌های همگانی است.

مهدیان ادامه داد: به تعبیر دیگر شیوه حکومت و هم چنین شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حاکم بر جامعه نقش بزرگ و غیر قابل انکاری در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دارند؛ در این زمینه نقش فرهنگ، سنت‌های اجتماعی و متولیان فرهنگی بیش از همه مهم و حیاتی جلوه می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در ادامه گفت: معرفی نویسندگان بومی با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود و با هدف ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ کتاب و کتابخوانی و با پویش «در خانه می‌مانیم» انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها