یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۱
مباني تربيت از ديدگاه قرآن نوشته شد

پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، مباني معرفتي قرآن كريم را در كتابي با عنوان «مباني تربيت از ديدگاه قرآن» به قلم محمد بهشتي منتشر كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب با استناد به منابع معتبر ديني به بررسي نوع نگرش و رویکرد قرآن کریم درباره انسان، شئون وجودی و ویژگی‌های روانی او پرداخته است.

در اين اثر با تبيين واژه‌هاي تربیت و تزکیه و ریشه‌یابی آن‌ها، کاربردشان در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته و به حقايق تربیت قرآنی اشاره شده است.

مضامين اين اثر در پنج فصل مفهوم‌شناسي، مباني انسان‌شناختي تربيت از منظر قرآن كريم، مباني هستي‌شناسي تربيت از منظر قرآن كريم، مباني معرفت‌شناسي تربيت و جمع‌بندي تنظيم شده‌اند.

مؤلف اين كتاب با استناد به آيات قرآن و اهتمام به آراي مفسران در زمينه آموزه‌هاي تربيتي كوشيده است شماري از اهم مباني قرآني، انسان‌شناسي هستي، معرفت‌شناسي تربيت و ارتباط هريك از اين مباني را با مسايل تربيتي به دست آورد.

تزكيه در قرآن، اقسام مباني، همسان‌سازي انسان‌شناسي با طبيعت‌شناسي، آفرينش ويژه روح، بحران‌ انسان‌شناسي، آيات ابتلا و امتحان، نظم و قانون‌مندي، هدايت تشريعي و عزت‌خواهي از موضوعات مورد بحث در اين اثر به شمار مي‌روند.

از منابع مورد استناد در تدوين اين اثر مي‌توان به كتاب‌هاي مجمع‌البيان، وسايل الشيعه، تفسيرالصافي، بحارالانوار، المفردات، اسفار اربعه، تفسير برهان، نورالثقلين و التبيان اشاره كرد.

چاپ اول كتاب «مباني تربيت از ديدگاه قرآن» در  شمارگان 2000 نسخه، 374 صفحه و قيمت 45000 ريال به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها