شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۷
"گلابدره ای"، امتیاز انتشار آثارش را واگذار کرد

"سيدمحمود گلابدره اي" امتیاز انتشار آثارش را که به گفته خودش قریب به 60 عنوان کتاب است، به نشر "افراز" واگذار کرد. در ميان اين آثار 22 رمان منتشره نشده به چشم مي خورد.\

" گلابدره‌ای" در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اعلام این خبر گفت: پس از 50 سال که ناشران متعدد حق و حقوق مرا پرداخت نكرده و در بسیاری از موارد به وظایف اخلاقی و قرارداد فی مابین پایبند نبوده اند، نشرافراز از در دوستی و همکاری وارد شده و قصد دارد که تمام آثار من را منتشر کند.

نویسنده کتاب "سگ کوره پز " ادامه داد: تاکنون قراردادي کلی برای انتشار آثارم با این ناشر بسته ام که در ازای انتشار آثارم، 15 درصد حق تاليف دریافت کنم و به مرور نیز، برای هریک از کتاب هايم  قرارداد جداگانه ای را امضاء خواهم کرد.

وی افزود: براساس این قرارداد بزودی نخستین کتاب این ناشر از آثار من و آخرین کتاب من با عنوان "زن گم کرده همزاد" که قریب به 5 سال در انتظار مجوز بود، منتشر خواهد شد.

گلابدره اي ادامه داد: موضوع این رمان به زندگی زنی باز می گردد که در دوره طاغوت منشی تعداد زيادي مدیرکل بوده است، اما پس از انقلاب 1357 زندگی او تغيیر می کند و نقش این زن به کلی دگرگون می شود و در نهایت در یک طلافروشی در آمریکا در کنار مردی که شرایطی مثل خودش دارد، در آتش می سوزد.

این رمان 400 صفحه است و به تازگی مجوز نشر آن صادر شده است. طراحی روی جلد این رمان را "مرتضی ممیز" بر عهده داشته است.

گلابدره ای یاد آور شد: در میان آثاری که به نشر افراز واگذار کرده ام 22 رمان وجود دارد که تاکنون منتشر نشده اند. 

سيدمحمود قادري گلابدره‌اي متولد 1316 تهران است. از وي تاكنون 33 كتاب منتشر شده و نخستين كتاب او با عنوان  "سگ‌كوره پز" در سال 1349 منتشر شده است. 

وي در سال 1350 رمان "پر كاه" را نوشت و "باديه" را در سال 1356 به چاپ رساند، رماني كه "كيارستمي" يك فيلم نامه اقتباسي از روي آن نوشت.

"گلابدره‌اي" در مجموع 6 كتاب قبل از انقلاب اسلامي دارد كه يكي از آنها ترجمه 6 داستان از نويسندگان روس است.

پرستوها، دال، صحراي سرد، حكومت نظامي، سنگ به مثقال، آقا جلال و سفر به حجله‌گاه عشق از جمله آثار وي پس از انقلاب اسلامي هستند.

داريوش مهرجويي، از رمان "دال" وي فيلمنامه‌اي با نام صحراي سرد نوشته كه موضوع آن در سوئد مي گذرد و به زبان‌هاي خارجي مختلفي نيز برگردانده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها