شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۳
فرهاد توحيدي، فيلمنامه «علي اكبر صنعتي» را مي نويسد

فرهاد توحيدي فيلمنامه نويس مي گويد براي نگارش فيلمنامه زندگي‌ دكتر«علي اكبر صنعتي» تحقيقات گسترده اي را در تهران و كرمان آغاز و علاوه بر آن به كتاب هاي متعددي رجوع كرده است.\

« توحيدي» فيلمنامه نويس در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) در توضيح اين مطلب،اظهارداشت: گروه تحقيق براي جمع آوري اطلاعات جامع و كامل از زندگي و آثار دكتر‌«علي اكبرصنعتي» تحقيقات گسترده اي را آغاز كرده اند.

وي با بيان اينكه گروه تحقيق علاوه بر سفر به كرمان، به تعدادي كتابخانه در تهران نيز رجوع خواهد كرد، يادآور شد: وقتي گروه پژوهش كار خود را به اتمام رساند، اطلاعات جمع آوري شده در اختيار من قرار مي گيرد تا نگارش فيلمنامه را آغاز كنم.

اين فيلمنامه نويس در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به نگارش فيلمنامه «اسب هاي چوبي»، افزود: نگارش اين فيلمنامه با همكاري «بهرام توكلي» در حال انجام است و تاكنون نيمي از اين فيلمنامه به نگارش درآمده است.

وي يادآورشد: بازنويسي نهايي اين فيلمنامه را خودم انجام خواهم داد. 

دكتر علي اكبرصنعتي سال 1295 در کرمان به دنيا آمد. پدرش پس از جنگ جهاني اول به علت بيماري طاعون درگذشت و مادرش مثل بسياري از مردم آن روزگار تهي دست بود.

مادر دكتر صنعتي به خاطر نگراني آينده فرزندش، او را به مرحوم حاج علي اکبر صنعتي – موسس پرورشگاه صنعتي کرمان سپرد.

دكتر صنعتي درباره كودكي خود چنين گفته:«در دوراني پا به عرصه گيتي گذاشتم كه جز رنج و اندوه، بدبختي و بيماري، جنگ و سياهي سوغات ديگري نبود. چشمانم را گشودم طاعون، پدرم را از ما گرفت و مثل بسياري از بچه‌هاي ديگر خيلي زود يتيم شدم.»

او در پرورشگاه صنعتي كرمان دوران كودكي و نوجواني خود را سر كرد. در همين دوره بود كه علي‌اكبر صنعتي بزرگ به استعداد او در زمينه هنر با نقاشي‌هايي كه روي ديوار يتيم ‌خانه مي‌كشيد و مجسمه‌هايي كه با گل مي‌ساخت، پي برد و اين تحولي در زندگي او بود.

او با كمكي كه از صنعتي بزرگ گرفت به تهران آمد تا در كلاس هاي مدرسه كمال‌الملك نقاشي بياموزد.

«علي اكبر صنعتي» نقاش و مجسمه ساز كرماني در 90 سالگي و به دنبال چندين سال بيماري در خانه شخصي‌اش در تهران دارفاني را وداع گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط