دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
اختیاری شدن تحویل کتاب از سوی ناشران برای مطرح شدن در هیأت انتخاب و خرید کتاب

ناشرانی که تمایل دارند کتاب‌های آنها در هیأت انتخاب و خرید کتاب مطرح شوند، می‌توانند دو نسخه از اثر خود را براساس روال سابق به بخش اعلام وصول دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی یا ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها ارائه دهند که از یکی از این نسخه‌ها به دبیرخانه این هیأت ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) این شیوه در گذشته نیز معمول بوده است و نیازی به مکاتبه یا مراجعه حضوری ناشران به دبیرخانه هیأت انتخاب و خرید کتاب برای طرح کتاب‌هایشان در نشست‌های این هیأت نیست.
 
همچنین ناشرانی هم که مایل به مطرح شدن کتاب‌های خود در این هیأت نیستند، تنها یک نسخه از کتاب خود را تحویل بخش اعلام وصول می‌دهند.
 
بر اساس این گزارش، در حال حاضر با تغییرات ایجاد شده در این آیین‌نامه، فایل PDF کتاب توسط ناشر برای ثبت در سیستم جامع الکترونیکی نگهداری می‌شود. بنابراین، به دلیل ثبت سابقه کتاب‌های ناشران در سامانه جامع الکترونیکی کتاب، فقط یک نسخه برای ثبت در بانک اطلاعات مؤسسه خانه کتاب دریافت می‌شود و صرفا در صورت تمایل ناشر برای طرح کتاب خود در هیأت انتخاب و خرید کتاب، نسخه دوم نیز به بخش اعلام وصول در دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی (اداره کل امور کتاب) یا ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها ارائه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط