شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
هیات‌های بررسی کتاب به‌زودی در استان‌ها و مراکز نشر تشکیل می‌شوند

در دومین جلسه هیات نظارت بر اجرای ضوابط نشر کتاب کودک و نوجوان و بزرگسال، تشکیل هیات‌های بررسی کتاب در استان‌ها و مراکز نشر تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) دومین جلسه هیات نظارت بر اجرای ضوابط نشر کتاب کودک و نوجوان و بزرگسال با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد و اعضاء هیات نظارت برگزار شد.

در این جلسه، آیین‌نامه‌های مصوب کمیته‌های تخصصی هیات نظارت درباره راه‌اندازی کارگروه‌های استانی و نیز کارگروه‌های کارشناسی در مراکز انتشاراتی مطرح و مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

با بررسی بندهای این دو آیین‌نامه، دو آیین‌نامه تشکیل کارگروه‌های استانی و کارگروه‌های کارشناسی در مراکز انتشاراتی مورد تصویب قرار گرفت. با تصویب این آیین‌نامه‌ها به‌زودی تعداد بیشتری از استان‌ها و مراکز انتشاراتی در امر نظارت پیش از چاپ مشارکت می‌کنند.
 
همچنین این اقدام علاوه بر جلب مشارکت، زمینه را برای نظارت و سرعت بیشتر در صدور مجوز پیش از چاپ آثار در مراکز نشر و استان‌ها فراهم می‌کند.

در حال حاضر علاوه بر تهران، بررسی آثار برای دریافت مجوز انتشار در استان‌های خراسان رضوی، قم، آذربایجان شرقی، اصفهان و کرمان انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها