دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
روابط عمومی نقش مهمی در ایجاد هماهنگی نهادها دارد

محمدمهدی مظاهری، رییس دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران با اشاره به طرح مبحث روابط عمومی یکپارچه در این کنفرانس، گفت: انتخاب این موضوع نشانگر اهمیت نقش روابط عمومی در ایجاد هماهنگی و تفاهم در نهادها و سازمان‌ها همچنین سطح کلان جامعه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دکتر مظاهری در این مراسم که با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان حوزه روابط‌عمومی همراه بود، با بیان این مطلب افزود: نقش انسانی، سازمانی، اخلاقی و اجتماعی روابط‌عمومی‌ها به عنوان حلقه واسط یک نهاد با نهادهای دیگر و جامعه هدف ضرورتی انکارناپذیر است.

وی ادامه داد: روابط عمومی یکپارچه که با خلاقیت و مجهز به فناوری‌های ارتباطی است در سازمان مطبوعه خود تلاش می‌کند بیش از پیش فعال باشد، همچنین آمادگی برنامه‌ریزی‌های لازم برای انواع بحران‌های احتمالی سازمانی و رسانه‌ای را با خود همراه دارد.

مظاهری با بیان این‌که دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی به عنوان بزرگترین رویداد در روابط عمومی کشور به شمار می‌آید، عنوان کرد: این کنفرانس نویدبخش تحول در حوزه‌های مختلف روابط عمومی است تحولی که نیاز اصلی مدیران، کارگزاران و فعالان این حوزه به شمار می‌آید.

رییس دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران یادآور شد: روابط عمومی یکپارچه، حرفه‌ای مبتنی بر اخلاق است و نقشی راهبردی در موفقیت سازمان‌ها را بر عهده دارد، به گونه‌ای که در سازمان با یکپارچه‌سازی و اعتمادآفرینی مقبولیت واحد خود را افزایش دهند و به ایجاد رابطه آسان و درست کمک کنند.

وی با بیان این‌که موفقیت آرمان همگانی افراد مختلف است، عنوان کرد: موفقیت در چهار سطح شغلی، شخصی، سازمانی و ملی مرهون مسوولیت‌پذیری در روابط عمومی یکپارچه(فعالیت مبتنی بر اخلاق) است.

مظاهری همچنین درباره علل عدم توسعه روابط عمومی حرفه‌ای در کشور، گفت: عدم پیوند مدیریت اجرایی و مراکز دانشگاهی و پژوهشی دلیل عمده آن به شمار می‌آید، در حالی که مسوولیت‌پذیری در مقابل دیگران، احساس تکلیف در برابر سازمان‌، زندگی شخصی و سازمانی را معنادار می‌کند.

در ادامه این مراسم، مهدی باقریان، دبیرکل کنفرانس نیز در سخنانی گفت: برگزاری این کنفرانس در سال 1383، نقطه اتصال ارتباطات بین‌الملل و روابط عمومی کشور ما بود که خوشبختانه تاکنون استمرار داشته است.

وی افزود: در این مدت با برگزاری دور‌ه‌های آموزشی کوتاه مدت و کارگاه‌های آموزشی برای غنای ادبیات روابط عمومی تلاش کرده‌ایم که خوشبختانه موثر بوده‌ است.

باقریان همچنین با انتقاد از کتاب‌های حوزه روابط عمومی، گفت: با وجود این‌که مباحث و موضوع‌های مختلفی در این کتاب‌ها مطرح می‌شوند ولی اشاره‌ای به تشکیلات و انجمن‌های فعال بخش خصوصی در حوزه روابط عمومی نمی‌شود.

وی اظهار کرد: در 10 سال اخیر تشکل‌ها و موسسه‌های خصوصی مختلفی در حوزه روابط عمومی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند حتی این تشکل‌ها در قالب‌های مختلف به استان‌ها هم رسیده‌اند اما فعالیت و کارکردهای آن‌ها در کتاب‌ها منعکس نمی‌شود.

باقریان با بیان این‌که روابط عمومی‌ها باید در حوزه‌های تخصصی فعالیت کنند تا رشد و ارتقا داشته باشند، افزود: در این میان به‌کارگیری مدیران موفق و کارآمد موجب رونق فعالیت روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها و موسسه‌های مختلف می‌شوند.

همچنین در پایان این مراسم، از خدمات و تلاش‌های علمی و تحقیقاتی پروفسور سعیدرضا عاملی، استاد ارتباطات دانشگاه تهران در قالب پنجمین جایزه بین‌المللی دکتر حمید ناطقی تجلیل به عمل آمد.

پروفسور عاملی تاکنون در حوزه‌های ارتباطات، فناوری اطلاعات و روابط عمومی بیش از 18 جلد کتاب به زبان فارسی و 16 جلد کتاب به زبان انگلیسی و صدها مقاله به زبان‌های فارسی، انگلیسی، چینی، ژاپنی و عربی چاپ کرده است.

تجلیل از برگزیدگان یازدهمین جشنواره روابط عمومی‌های برتر نیز دیگر برنامه این کنفرانس به‌شمار می‌آمد که با هدف معرفی فعالیت‌ها و الگوهای برتر روابط عمومی، کمک به رشد کمی و کیفی و افزایش اثربخشی فعالیت‌ها و برنامه‌های روابط عمومی برگزار شد.

همچنین در این مراسم مهدخت بروجردی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر علیرضا دهقان، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، دکتر عی‌اصغر کیا، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر حسن بشیر، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) تجلیل شدند و مدال روابط عمومی به حسن ربیعی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اهدا شد.

دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران 23 دی‌ماه در مرکز همایش‌های وزارت امور خارجه آغاز شده و تا سه‌شنبه 24 دی‌ماه ادامه دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط