چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
«سلام او» ترجمانی تازه از زیارت ناحیه مقدسه است

محمدرضا زائری در کتاب «سلام او» می‌کوشد ترجمانی تازه از زیارت ناحیه مقدسه را به مخاطبان ارایه دهد. این اثر ترجمه‌ای از زیارت ناحیه مقدسه، سوگ‌سرودی از زبان امام عصر(عج) در رثای نیای بزرگوارشان، آمیزه‌ای از معارف، تاریخ و ذکر مصائب تلخ و سوزناک واردشده بر معصوم(ع) است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر بر اساس کتاب 14 جلدی دانشنامه امام حسین(ع) بر پایه قرآن، حدیث و تاریخ نوشته شده‌است. کتاب «سلام او» یکی از مجلدهای مجموعه هفت جلدی رستاخیز کربلا محسوب می‌شود.

در بخشی از این کتاب نوشته شده‌است: «سلام... بر حسین، او که خون خود را ارزانی داشت. سلام بر او که نهان و عیان، از خدا فرمان برد. سلام بر او که درمان دردها در خاکش گذاشته شد. سلام بر او که پاسخ خداوند در زیر گنبدش قرار گرفت. سلام بر او که پیشوایان دین، از فرزندان اویند. سلام... بر آن‌که در خون خویش غلتید. سلام بر او که دشمن، خیمه‌اش را درید. سلام بر پنجمین از اصحاب کساء. سلام بر غریب الغرباء. سلام بر شهید شهیدان. سلام بر او که ناکسانش کشتند. سلام بر او که در کربلایش گذاشتند. سلام بر کشته مظلوم. سلام بر آن برادر مسموم. سلام بر علی کبیر، سلام بر شیرخوار صغیر. سلام بر او که عهدش را شکستند و پرده حرمتش را دریدند. سلام بر او که به ستم، خونش ریختند. سلام بر او که به خونِ زخم‌های تنش غسل داده شد.»

نخستین چاپ کتاب «سلام او» با شمارگان یکهزار نسخه، در 32 صفحه و به قیمت هشت هزار ريال از سوی واحد نشر موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث راهی بازار کتاب شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط