سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
انتشار 2 اثر جدید از سوی نشر بوستان کتاب

کتاب «حكايت‌ها و هدايت‌ها در آثار استاد شهيد مطهري» را محمدجواد صاحبي و کتاب «سیره سیاسی امام رضا(ع) و تحلیل مسئله ولایتعهدی» را علی کارخانه به رشته تحریر درآورده‌اند. این آثار به تازگی از سوی نشر بوستان کتاب راهی بازار نشر شده‌اند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب حكايت‌ها و هدايت‌ها در آثار استاد شهيد مطهري، تراوش اندیشه دینى و تعهد و تعبد این شهید بزرگوار است كه مطالعه آن می‌تواند براى قشرهاى مختلف مفید و هدایتگر باشد.

داستان‏ها و حكایاتى كه شهید مطهرى در تبیین مباحث بیان كرده، زمینه فهم بیشتر معارف اسلامى را فراهم کرده است. در این حكایات به سرگذشت پیامبران(ع) و امامان(ع)، علما و مجاهدان و عارفان، كج‌روان و منحرفان و نیز حماسه‏هاى امام حسین (ع) و یارانش اشاره شده‌است. نتیجه‏گیرى اخلاقى و هدایتگرانه از این حكایات كه از ویژگى‏هاى كتاب حاضر به حساب می‌آید، در روشنگرى و رهنمونى به ارزش‏هاى اسلامى موثر است.

نخستین چاپ کتاب حكايت‌ها و هدايت‌ها در آثار استاد شهيد مطهری در 432 صفحه و به قیمت 140 هزار ريال از سوی واحد نشر موسسه بوستان کتاب تولیده شده‌است.

همچنین علی کارخانه در کتاب «سیره سیاسی امام رضا(ع) و تحلیل مسئله ولایتعهدی» به اصل دفاع از مقام امامت و ولایت به عنوان محوری‌ترین مفهوم در سیره سیاسی امام رضا(ع) پرداخته‌است.

در اطراف این اصل بنیادین و حیاتی، راهبردها و جهت‌گیری‌های سیاسی این امام بزرگوار فصل‌بندی شده‌اند. استراتژی سیاسی با عنوان تنیدگی معنادار سیاست «سخت» و «نرم» در سیره سیاسی امام رضا(ع) در این کتاب بررسی شده‌است.

نخستین نوبت چاپ کتاب «سیره سیاسی امام رضا (ع) و تحلیل مسئله ولایتعهدی» در 308 صفحه و به قیمت 120 هزار ريال به‌تازگی از سوی نشر بوستان کتاب راهی بازار نشده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط