سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
کتاب «ورزش و معلولین» تا پایان هفته منتشر می‌شود

کتاب «ورزش و معلولین» اثر حسین حیدری‌نیک، علی نوشیر و محمدمهدی رفیعی تا پایان این هفته از سوی نشر ورزش منتشر می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی گروه انتشاراتی بامداد کتاب و ورزش، این کتاب از معدود آثاری به شمار می‌آید که تاکنون به طور تخصصی در حوزه ورزش معلولان به رشته تحریر درآمده است. 

با توجه به آمار منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، حدود 15 درصد افراد هر جامعه به نوعی از معلولیت رنج می‌برند و این آمار سبب شده تا زمینه لازم برای ورزش کردن افراد این قشر، به شیوه‌ای کاملا علمی فراهم شود. 

به عقیده نویسندگان کتاب «اگر چه افراد معلول با توجه به نوع و شدت معلولیت با مشكلات و محدودیت‌هایی مواجه هستند ولی این بدان معنا نیست كه با آنان به دور از احترام یا با دید ترحم و دلسوزی برخورد نمود. معلولین در بسیاری از موارد با توجه به محدودیت‌هایشان، توانمندی‌های زیادی از خود بروز می‌دهند. یكی از وظایف مهم جامعه، ایجاد بستر مناسب جهت ارایه توانمندی‌های این گروه از جامعه است. به نظر می‌رسد حضور در فعالیت‌های ورزشی زمینه مناسبی برای ورود این گروه به اجتماع و بروز توانمندی‌های آن‌ها است.» 

در کتاب ورزش و معلولین تلاش شده است دانشجویان، مربیان، معلولان و گروه‌های فعال در این حوزه با سیر تاریخی ورزش معلولین، مفاهیم كاربردی این حوزه، وسایل و ابزار كمكی معلولین، انواع معلولیت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها، كلاس‌بندی و رشته‌های ورزشی معلولین آشنا شوند.

چاپ نخست کتاب ورزش و معلولین با شمارگان هزار نسخه، در 128 صفحه و به بهای 65 هزار ريال از سوی نشر ورزش منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط