یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
کاغذ وارد ایستگاه ثبات شد

سید محمد موسوی، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران با اشاره به ثبات قیمت کاغذ گفت: خوشبختانه طی هفته گذشته بازار با ثبات قیمت‌ها روبه‌رو بوده است و در صورت تغییرنکردن قیمت ارز، کاغذ وارد جاده ثبات خواهد شد، امروز هر بند کاغذ 70 گرمی تحریر در بازار تهران مانند هفته گذشته با قیمت حدود 86 هزار تومان به فروش ‌می‌رسد./

سید محمد موسوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: قیمت کاغذ ارتباط مستقیمی با قیمت ارز دارد و تلاطم در ارز بر بازار کاغذ نیز تاثیرگذار است، باتوجه به رکود در بازار کاغذ تهران، ثبات و حتی کاهش قیمت کاغذ دور از تصور نیست. 

این عضو اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران ادامه داد: پیش‌بینی من این است که با توجه به اتفاقات مثبت در روابط خارجی کشور و تغییرنکردن قیمت ارز، ثباتی نسبی در بازار کاغذ رخ خواهد داد و قیمت‌ها طی این هفته  تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وی با اشاره به زمان طولانی ترخیص و حمل و نقل کالا گفت: حمل و نقل و ترخیص کاغذ در گذشته به نسبت آسان‌تر بود، زیرا امروز زمان یک ماهه برای ترخیص کاغذ به زمانی سه ماهه تغییر کرده است و مشکلات فراوانی برای ترخیص کالا وجود دارد.

این عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران ادامه داد: تحریم‌ها و مشکلات خارجی باعث افزایش قیمت کاغذ در طول یک سال گذشته شد، اما مشکلات داخلی نیز در افزایش قیمت بی تاثیر نبود، برای مثال کاغذ زمان طولانی را در گمرک طی می‌کرد و تایید استاندارد آن نیز وقت بسیاری می‌طلبید.

موسوی درباره ارتباط نشر و کاغذ گفت: ارتباط کاغذ و نشر بسیار تنگاتنگ است زیرا با کاهش قیمت کاغذ، تمایل برای چاپ کتاب افزایش می‌یابد که این نشان از ارتباط مستقیم این دو مقوله با هم دارد.

براساس اعلام بازار کاغذ و مقوای تهران، هر بند کاغذ تحریر 70 گرمی، 100در70 ، 86 هزار تومان، هر کیلو کاغذ گلاسه 250 گرمی 100در70 ، پنج هزار و 800 تومان و هر کیلو مقوای پشت توسی به قیمت سه‌ هزار و 450 تومان به فروش می‌رسد. با مقایسه قیمت‌ها طی هفته گذشته و مشاهده رکود در بازار، پیش‌بینی ثبات قیمت کاغذ در طول این هفته، کار چندان سختی نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط