چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
طرحی نو در عرفان عملی شيعی به قلم آیت‌الله رضایی تهرانی

تفاوت عرفان نظری با فلسفه در کتابی با عنوان «سير و سلوک؛ طرحی نو در عرفان عملی شيعی» به قلم آیت‌الله علی‌ رضایی تهرانی بررسی شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ حقيقت سير و سلوک چيزی جز سفر نيست، سفر به‌سوی كمال انسانی كه همان عرفان و لقای الهی است. اين سفر آگاهی‌‌ها و آمادگی‌هايی را می‌طلبد.

نويسنده در اين كتاب كوشيده است با نگاهی روشمند و نظمی منطقی همه اين مباحث را كه در حقيقت، ابعاد عرفان عملی شيعی است، به‌صورتی فراگير بررسی کند و شبهات را نيز بی‌پاسخ نگذارد.
 
این کتاب به لحاظ طرح و محتوا از ابداع بي‌بهره نيست و شايد در هدفی كه دنبال می‌کند، بی‌بدیل باشد.

این اثر در بیست ‌و دو فصل تنظیم شده و مباحثی نظیر خاستگاه عرفان، سرشت فراحیوانی انسان، عرفان نظری و عرفان عملی، تفاوت‌های عرفان نظری با فلسفه، آگاهی‌های مقدماتی، بدبینی به راه سلوک، سلوک الی‌الله، سفری به فرا زمان و فرا مکان، بررسی علل سرعت در سیر الی‌الله، راه‌های دستیابی به عشق الهی، شاخصه‌های شناخت کمال در استاد، تقوا؛ توشه سفر سالک، دوری جستن از لذت‌ها و مشتهیات نفسانی، عرفان و راه‌های انحرافی مشابه و قبض و بسط سلوکی می‌پردازد.

کتاب «سیر و سلوک، طرحی نو در عرفان عملی شیعی» اثر آیت‌الله علی‌ رضایی تهرانی با شمارگان 1000 نسخه، در 855 صفحه fh قیمت 24000تومان، به تازگی نخستین چاپ خود را از سوی موسسه آموشی پژوهشی امام خمینی(ره) تجربه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط