چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
«پوتین‌های عمو بابا» به تاریخ پیوست

آخرین اجرای نمایش «پوتین‌های عمو بابا» همزمان با رونمایی از انتشار این نمایشنامه، شامگاه سه‌شنبه با حضور هنرمندان و مسوولان در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. شهرام کرمی، کارگردان این نمایش، ضمن خوشحالی از انتشار آن بیان کرد که «پوتین‌های عمو بابا» کار مشکلی بود، اما با حضور خوب تماشاگران، اکنون به تاریخ پیوست.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آخرین اجرای نمایش «پوتین‌های عمو بابا» نوشته و کارگردانی شهرام کرمی شامگاه دیروز، سه‌شنبه 19 شهریور در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. در پایان این اجرا از نسخه منتشر شده نمایشنامه «پوتین‌های عمو بابا» رونمایی شد. 

مسوولان و هنرمندانی چون امیر خوراکیان، رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، محمد چرمشیر، نمایشنامه‌نویس و صاحب آثاری چون «مسیح هرگز نخواهد گریست»، «دیر راهبان» و «روز رستاخیز»، حسن ملکی، مترجم نمایشنامه‌هایی چون «شمعی در باد» اثر الکساندر سولژنیتسین و مجموعه آثار آرتور میلر، امین زندگانی، بازیگر سینما و تئاتر، مانا استادمحمد، فرزند زنده‌یاد محمود استادمحمد، پرستو گلستانی، بازیگر سینما و تئاتر، فارس باقری، نمایشنامه‌نویس و مدرس دانشگاه، مجید رحمتی، بازیگر و تعزیه‌خوان و سید عباس سجادی، نویسنده، شاعر و ترانه‌سرا، در مراسم پایانی این نمایش حضور داشتند. 

شهرام کرمی در این مراسم گفت: بسیار خوشحالم که آخرین اجرای این نمایش با انتشار و رونمایی از نمایشنامه «پوتین‌های عمو بابا» از سوی انتشارات محترم افراز همزمان شد. خوشحالی دیگر من حضور نویسنده شهیر محمد چرمشیر در این اجرا و در این رونمایی است. 

وی افزود: نمایش پوتین‌های عمو بابا حاصل تلاش بسیار یک گروه اجرایی حرفه‌ای و منسجم بود که اکنون پس از 30 شب اجرای عموم و در آخرین اجرای صحنه‌ای آن در کنار شما تماشاگران فهیم تئاتر به خاطره‌ها پیوست و تبدیل به یک رویا شد. 

این نویسنده و کارگردان همچنین اظهار کرد: اجرای این نمایشنامه برای ما کار بسیار سخت و طاقت فرسایی بود، اما حضور بسیار تماشاگران انرژی دوبرابری به من و اعضای گروه داد و سبب شد خستگی از تن ما بیرون رود.
 
نمایشنامه «پوتین‌های عمو بابا» با شمارگان هزار و 100 نسخه، 80 صفحه و بهای چهار هزار و 400 تومان از سوی انتشارات افراز روانه کتابفروشی‌ها شده است. 

«پوتین‌های عمو بابا» نمایشنامه‌ای در حوزه دفاع مقدس است که در 12 پرده نوشته شد. این اثر داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که با رفتن یکی از آن‌ها به جبهه زندگی‌شان تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در این خانواده یکی دیگر از فرزندان به شهادت می‌رسد و فرزند دیگر اسیر شده و پس از سال‌ها به جمع خانواده باز می‌گردد اما روزگار خانواده همچون گذشته نیست. 

این نمایشنامه نگاهی نو به روایت مادران جنگ دارد. 

اجرای صحنه‌ای نمایش 60 دقیقه‌ای «پوتین‌های عمو بابا» از 15 مرداد آغاز و در 19 شهریور به پایان رسید. در این اثر یعقوب صباحی، رویا افشار، سیروس همتی، پریسا مقتدی و پرهام دلدار به ایفای نقش پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها