سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
گفت‌وگوی اندیشمندان ایران و کره با هدف مفاهمه درباره ارزش‌های دینی

رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان و فرهنگ ارتباطات اسلامی هدف از برگزاری سومین دور گفت‌وگوی دینی با هیات کره‌ای را مفاهمه مشترک درباره ارزش‌های دینی عنوان کرد. این گفت‌وگو ششم شهریورماه برگزار خواهد شد.-

دکتر علی‌محمد حلمی‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ درباره سومین نشست دینی این مرکز با اندیشمندان کره جنوبی،‌ اظهار کرد: این نشست در ادامه سلسله برنامه‌های مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان و فرهنگ و ارتباطات اسلامی با پیروان دیگر ادیان در راستای مفاهمه درباره ارزش‌های دینی و نقش دین در زندگی فردی و اجتماعی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نشست گذشته با این هیات در کره جنوبی برگزار شد و بنا بر علاقه‌مندی طرف کره‌ای، این مباحث در قالب نشست ادامه می‌یابد و سومین دور در ایران برگزار می‌شود.

رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در بریتانیا‌ با اشاره به ضرورت برپایی نشست‌های گفت‌وگومحور در حوزه ادیان گفت: این‌که دین چه نقشی را می‌تواند در پیاده کردن ارزش‌ها، اخلاق و نظم اجتماعی داشته باشد، موضوعی است که باید از نظر معنوی و مادی مورد توجه قرار گیرد. بنابراین، برگزاری چنین نشست‌های همواره به‌دنبال تقویت و ارایه مباحثی در باب ضرورت این موضوع است.

حلمی با بیان این‌که گفت‌وگوهای بین‌ ادیان با مسحیان و بوداییان که تا پیش از این در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شد، سبب ایجاد تعامل و گفت‌وگوهای سازنده‌ای در حوزه دین شده است،‌ اظهار کرد:‌ با این رویکرد نشست ‌نقش دين در ارتقای ارزش‌های اخلاقی و انسانی‌ با حضور شخصیت‌ها و اندیشمندانی از ایران و کره جنوبی در قالب پنج بخش تخصصی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این بخش‌ها(پنل‌ها) بعد از سخنرانی اندیشمندان به‌صورت تخصصی برگزار می‌شوند و  طی آن گفت‌وگو و پرسش و پاسخ میان هر یک از پیروان ادیان حاضر در نشست اعم از مسلمان،‌ مسیحی و بودایی صورت می‌پذیرد.

رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین به برنامه‌های هیات کره‌ای در طول سفر به ایران اشاره کرد و افزود: این هیات چهار روز در ایران حضور دارد و ملاقات‌ها و بازدیدهایی از برخی مراکز دینی، حوزوی، مساجد، و کلیساها خواهد داشت که این برنامه نیز در راستای مفاهمه درباره ارزش‌های دینی و نقش دین در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی ملاقات با آیت‌الله امامی کاشانی و بازدید از مدرسه شهید مطهری را از برنامه‌های هیات کره‌ای در تهران دانست.

حلمی در ادامه گفت: در این نشست دكتر محمدباقر خرمشاد،‌ ریيس ‌سازمان ‌فرهنگ ‌و ارتباطات ‌اسلامی، دكتر علی محمد حلمی،‌ رييس مركز گفت‌وگوی اديان و تمدن‌ها، حجت‌الاسلام ‌والمسلمين ابوالحسن نواب،‌ ریيس دانشگاه اديان و مذاهب، دكتر عبدالرحيم گواهی،‌ ریيس مركز پژوهش اديان جهان، حجت‌الاسلام ‌والمسلمين عبدالحسين خسروپناه، ریيس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، حجت‌الاسلام ‌والمسلمين طالبی دارابی، عضو هيات علمی دانشگاه اديان و مذاهب، حجت‌الاسلام ‌والمسلمين محمد حسن زمانی،‌ معاون بين‌الملل حوزه علميه قم از جمهوری اسلامي ايران، پروفسور «تی سونگ كيم»، نایب ریيس كنفرانس اديان برای صلح كشور كره جنوبی، «جی سيک يو»، مدير دپارتمان اديان وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری‌، «هيوندا پارک»، سردبير نشريه كنفرانس اديان برای صلح و  «آن هيونمی» مدير اجرايی كنفرانس اديان برای صلح از كره جنوبی حضور خواهند داشت.

 اين دور از گفت‌وگوها میان مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هیات اعزامی از کره جنوبی چهارشنبه، 6 شهريور ماه، ساعت 9 و 30 دقیقه صبح در سالن كنفرانس ساختمان شهيد رحيمی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي آغاز می‌شود و پس از ارایه مقالات و سخنرانی صاحبنظران و پرسش و پاسخ،‌ با صدور بيانيه پايانی در ساعت 17 و 30 به پایان می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط