دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
«مدینه من مدینه تو» دوباره از قزوین می‌آید

دلنوشته‌ «مدینه من مدینه تو» نوشته مرتضی صفری، نویسنده و پژوهشگر ساکن شهرستان قزوین به‌زودی از سوی نشر سایه گستر تجدید چاپ می‌شود. این کتاب شامل دلنوشته‌های نویسنده از سفر به مدینه‌النبی، شهر پیامبر(ص) است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مرتضی صفری درباره ویژگی دلنوشته‌اش با عنوان «مدینه من مدینه تو» گفت: نخست تصمیم داشتم نام سفرنامه را برای خاطراتم بگذارم اما دیدم نوشته‌های من بیشتر از این‌که حاصل مشاهداتم باشند، برخاسته از دل‌اند و به این طریق بود که نهمین کتابم را به‌صورت دلنوشته ارایه کردم. ‌

وی درباره دلیل نگارش و انتشار این کتاب عنوان کرد: در سفر معنوی که به مدینه‌النبی، شهر پیامبر (ص) داشتم، حیفم آمد که به خواست دلم بی‌توجه باشم و نوشته‌هایم را بر صفحه کاغذ نیاورم بنابراین در شرایطی که همه به نماز و عبادت مشغول بودند، در گوشه‌ای دفترم را به دست گرفته و خواست‌های دلم را روی کاغذ ‌آوردم. 

در بخشی از مجموعه خاطرات «مدینه من مدینه تو» می‌خوانیم: «با احترام به مسجد رسول‌الله (ص) پای می‌گذاری، خلوت است و خیلی راحت تا مقابل خانه و مرقد حضرت پیش می‌روی، نمی‌توانی خود را نگاه‌داری و دلت خیلی زود می‌شکند، می‌گریی، جلو می‌روی تا دستی به ضریح بکشی ولی آن شیخ وهابی که کنار سربازی ایستاده تو را با اخم و ناراحتی باز می‌دارد و می‌گوید: رو...! برو و اینجا نایست. چه‌کار می‌توانی بکنی؟ برای همین عقب رفته و دست بر سینه می‌ایستی و می‌نگری، فقط نگاه.»
 
به گفته وی در این دلنوشته راوی از زبان دوم شخص، رخدادها و شرح این سفر روحانی را بیان می‌کند. برای همین وقتی کلمه «تو» آورده می‌شود، منظور خود راوی است. 

مرتضی صفری، نویسنده و پژوهشگر 43 ساله ساکن قزوین است.

از این پژوهشگر جوان تاکنون رمان‌های تاریخی با نام‌های «شاهزاده امی‌تیس»، «من پارمیس هستم فرزند بردیا»، «پریساتیس و شمشیر خدایان»، «منصور»، «زوال ملک‌طاووس»، «داستان‌های کهن پنج قصه 1»، «داستان‌های کهن پنج قصه 2»، «داستان‌های کهن پنج قصه 3»، «داستان‌های کهن پنج قصه 4»، «داستان‌های کهن پنج قصه 5»، داستان«عزیزجان» و سه سفرنامه با عنوان‌های «رویای شیرین از پاریس تا برلین»، «مدینه من مدینه تو» و «اقلیمی به‌نام حسین (ع)» از سوی انتشارات سایه گستر قزوین منتشر شده است.
 
دلنوشته «مدینه من مدینه تو» به‌زودی در 104 صفحه از سوی نشر سایه گستر قزوین تجدید چاپ می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط